Harense Smid gaat landelijk
Een prettige winkelomgeving, voordelige prijzen, deskundig advies en een eigen reparatieservice vormen het belangrijkste wapen van De Harense Smid tegen prijsvechters in de markt, zoals MediaMarkt en BCC.
Waar de meeste elektronicawinkels elkaar voornamelijk bevechten met lage prijzen, legt De Harense Smid het accent op service. Met de overname van 22 vestigingen van het failliete Megapool is het oorspronkelijk Brabantse familiebedrijf inmiddels uitgegroeid tot een keten van 52 vestigingen, die verspreid zijn over heel Nederland. Met de ambitie om top-3-speler te worden in de Nederlandse markt voor consumentenelektronica, heeft De Harense Smid bovendien geïnvesteerd in automatisering, distributie en technische dienst.
Voor de landelijke introductie heeft De Harense Smid een nieuwe huisstijl ontwikkeld, die in een landelijke reclamecampagne (op radio en tv) zal worden gepresenteerd. Zes garanties (ruime keuze, beste advies, voordelige prijs, gemakkelijk betalen, zorgeloze service en perfecte reparatie) moeten ervoor zorgen dat De Harense Smid zijn belofte aan de klant ook daadwerkelijk waarmaakt. In het kader van de ‘gemakkelijk betalen garantie’ introduceert De Harense Smid bovendien een eigen Visa Creditcard.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Met name de eigen service- en reparatiedienst vormt daarbij een belangrijke pijler. De afdeling telt 140 mensen, vrijwel allemaal rechtstreeks in dienst van De Harense Smid. Met 110.000 reparaties per jaar vormen zij, volgens de directie van De Harense Smid, de grootste probleemoplossers in Europa. Ruim 95 procent van witgoedreparaties wordt bij de klant thuis verricht. Bij bruingoed wordt 90 procent van de reparaties in eigen werkplaatsen uitgevoerd en bij kleinhuishoudelijke apparaten is dit 100 procent.
De Harense Smid telt op dit moment 850 medewerkers, verdeeld over 52 vestigingen. De directie wordt gevormd door Mark van Schaijk en Johan de Rooij.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid