Overslaan en naar de inhoud gaan

Best halfjaar ooit voor RTL Nederland

RTL Nederland laat in het eerste halfjaar van 2004 een stijging zien van het totale bedrijfsresultaat naar 17 miljoen euro. In dezelfde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het resultaat werd gerealiseerd ondanks de grote investeringen in de herlancering van RTL FM en Yorin FM. De totale omzet van RTL Nederland (RTL 4, RTL 5, Yorin, RTL FM en Yorin FM) steeg in de eerste helft van 2004 naar 164 miljoen euro (2003: 160 miljoen). De omzet uit de tv-activiteiten bedroeg het eerste halfjaar 161 miljoen euro (2003: 157 miljoen) en de bijdrage aan het bedrijfsresultaat van deze activiteiten steeg met 10 miljoen naar 22 miljoen euro (2003: 12 miljoen).
De radio-omzet bedroeg in de eerste helft van 2004 3 miljoen euro, gelijk aan vorig jaar. Er werd daarmee (door de investeringen) een verlies gemaakt van 5 miljoen euro. Vorig jaar was dat nog 1 miljoen. Kostenbeheersing en de sterke positie van RTL 4, RTL 5 en Yorin in de tv-markt zorgden voor de sterke verbetering van het bedrijfsresultaat, aldus het mediaconcern.

related partner content for mobile comes here

Het zenderaandeel van marktleider RTL 4 in haar kerndoelgroep boodschappers 20 ‒ 49 jaar steeg in het eerste halfjaar naar 19,6 (2003: 19,5). Yorin realiseerde een marktaandeel van 8,7 procent (2003: 9,1) in de kerndoelgroep 20 - 34 jaar. RTL 5 kwam in de kerndoelgroep mannen 20 - 49 jaar uit op een zenderaandeel van 5,6 procent (2003: 6,3).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in