Overslaan en naar de inhoud gaan

Ford wil veel verdienen met weinig productie

Bill, de achterkleinzoon van automagnaat Edsel Ford heeft een nieuwe strategie bedacht om het verlieslijdende familiebedrijf veilig door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo nieuw is het concept dat Bill Ford heeft bedacht eigenlijk helemaal niet. Het focust op een paar basisprincipes: kostenverlaging (bij overhead, productie en garantie), kwaliteitsverhoging en regelmatig nieuwe modellen uitbrengen. Wel opmerkelijk is Fords credo ‘Make more money by selling fewer cars’. Dat is vloeken in de kerk van de automobielindustrie, waar de vaste kosten zo enorm zijn dat iedereen erop gebrand is juist zoveel mogelijk te produceren. Bovendien, zo roepen sceptici in koor, beseft Ford wel dat minder auto’s verkopen ook een kleiner marktaandeel betekent? En dat terwijl het bedrijf zijn marktaandeel al sinds 1995 ziet slinken! Om nog maar niet spreken van de brand loyalty die verloren gaat als je je helemaal richt op het maken van hoge winstmarges. Voorlopig geven de cijfers Ford gelijk. De inkomsten stijgen nog steeds en zo ook de aandelen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in