Grote verschillen tussen bedrijfsjournalisten
Dat is één van de opvallendste conclusies uit een onderzoek naar de inhoudelijke positionering van de bedrijfsjournalistiek in Nederland. Het onderzoek werd vorige week gepresenteerd tijdens het Congres van de Bedrijfsjournalistiek van Logeion, vereniging voor communicatie, in het Museum voor Communicatie in Den Haag.
Het onderzoek, dat de titel ‘Is bedrijfsjournalistiek een professioneel vakgebied?’ kreeg, is het tweede achtereenvolgende onderzoek naar de positie van de bedrijfsjournalistiek in Nederland.
Uit het onderzoek komt naar voren dat bedrijfsjournalisten het idee hebben dat directie en medewerkers hun werk niet als erg belangrijk zien; zelf vinden ze hun functie wel belangrijk. Zij geven aan dat bedrijfsjournalistiek een positieve bijdrage levert aan de organisatie en zien de toekomst zonnig tegemoet.
Verder denken ze dat het belang en de status van bedrijfsjournalistiek zal toenemen. Het imago van bedrijfsjournalistiek onder algemene journalisten is negatief, denken de ondervraagden. Toch geven zij overduidelijk aan liever bedrijfsjournalist te zijn dan algemeen journalist.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid