Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote verschillen tussen bedrijfsjournalisten

Bedrijfsjournalisten beschouwen de bedrijfsjournalistiek als een professioneel vakgebied, maar er zijn grote verschillen tussen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is één van de opvallendste conclusies uit een onderzoek naar de inhoudelijke positionering van de bedrijfsjournalistiek in Nederland. Het onderzoek werd vorige week gepresenteerd tijdens het Congres van de Bedrijfsjournalistiek van Logeion, vereniging voor communicatie, in het Museum voor Communicatie in Den Haag.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek, dat de titel ‘Is bedrijfsjournalistiek een professioneel vakgebied?’ kreeg, is het tweede achtereenvolgende onderzoek naar de positie van de bedrijfsjournalistiek in Nederland.
Uit het onderzoek komt naar voren dat bedrijfsjournalisten het idee hebben dat directie en medewerkers hun werk niet als erg belangrijk zien; zelf vinden ze hun functie wel belangrijk. Zij geven aan dat bedrijfsjournalistiek een positieve bijdrage levert aan de organisatie en zien de toekomst zonnig tegemoet.
Verder denken ze dat het belang en de status van bedrijfsjournalistiek zal toenemen. Het imago van bedrijfsjournalistiek onder algemene journalisten is negatief, denken de ondervraagden. Toch geven zij overduidelijk aan liever bedrijfsjournalist te zijn dan algemeen journalist.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in