Overslaan en naar de inhoud gaan

Grootschalige campagne tegen brandgevaar

In oktober start Consument en Veiligheid met een landelijke campagne tegen brandgevaar. Volgens de stichting houden Nederlanders te weinig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De woordvoerder van Consument en Veiligheid meent dat het na de ramp in Volendam, waarbij door een brand dertien doden vielen, hard nodig is om opnieuw de aandacht te vestigen op

related partner content for mobile comes here

brandgevaar. 'Als we geen bewustzijn creëren, hebben we over tien jaar weer zo'n brand.'

Naast voorlichting over het verkleinen van brandgevaar, vindt de stichting dat Nederlanders vaker moeten oefenen. 'Scholen doen dat al nauwelijks, laat staan dat gezinnen zo af en toe doen alsof er brand is. Iedereen vindt dat maar gek, maar kinderen hebben de neiging bij gevaar zich te verstoppen en door de rookontwikkeling zijn ze dan moeilijk te vinden.'

De actie begint op 5 oktober, aan het begin van de nationale Brandpreventieweek. Naast spotjes op radio en televisie, zijn er ook lokale acties. Daarbij zullen bouwmarkten en kledingwinkels worden ingeschakeld, zodat de consument zich beter bewust worden van brandgevaarlijke klussen en kleding. De laatste campagne over brandgevaar is vorig jaar beëindigd. Daarin werd vooral gewezen op de snelheid waarmee vlammen om zich heen grijpen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in