Grootschalige campagne tegen brandgevaar
De woordvoerder van Consument en Veiligheid meent dat het na de ramp in Volendam, waarbij door een brand dertien doden vielen, hard nodig is om opnieuw de aandacht te vestigen op
brandgevaar. 'Als we geen bewustzijn creëren, hebben we over tien jaar weer zo'n brand.'
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuNaast voorlichting over het verkleinen van brandgevaar, vindt de stichting dat Nederlanders vaker moeten oefenen. 'Scholen doen dat al nauwelijks, laat staan dat gezinnen zo af en toe doen alsof er brand is. Iedereen vindt dat maar gek, maar kinderen hebben de neiging bij gevaar zich te verstoppen en door de rookontwikkeling zijn ze dan moeilijk te vinden.'
De actie begint op 5 oktober, aan het begin van de nationale Brandpreventieweek. Naast spotjes op radio en televisie, zijn er ook lokale acties. Daarbij zullen bouwmarkten en kledingwinkels worden ingeschakeld, zodat de consument zich beter bewust worden van brandgevaarlijke klussen en kleding. De laatste campagne over brandgevaar is vorig jaar beëindigd. Daarin werd vooral gewezen op de snelheid waarmee vlammen om zich heen grijpen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid