Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch start horecaoffensief

Grolsch begint een offensief naar de Nederlandse horeca. De bierbrouwer trekt komend jaar 24,2 miljoen gulden uit om ook buiten Twente…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grolsch heeft in de horeca een marktaandeel van slechts 10 procent. Dat steekt schril af bij de 20 procent bij de thuisdrinker. Topman J. Troch wil dat opvoeren tot zo'n 13 procent, zei hij gisteren bij de presentatie van de jaarcijfers. “Horeca is een loopgravenoorlog. Café voor café moet worden veroverd.” De helft van de jaarlijkse investering gaat naar de aankoop van onroerend goed. Bezit de brouwer eenmaal het pand, dan moet de cafébaas die het huurt voortaan Grolsch schenken. De andere helft gaat naar zachte leningen voor beginnende caféhouders, die in ruil jarenlang aan de brouwer zijn gebonden. De nettowinst van Grolsch is overigens met 11,6 procent gegroeid tot 27 miljoen euro (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in