Grolsch start horecaoffensief
Grolsch begint een offensief naar de Nederlandse horeca. De bierbrouwer trekt komend jaar 24,2 miljoen gulden uit om ook buiten Twente…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Grolsch heeft in de horeca een marktaandeel van slechts 10 procent. Dat steekt schril af bij de 20 procent bij de thuisdrinker. Topman J. Troch wil dat opvoeren tot zo'n 13 procent, zei hij gisteren bij de presentatie van de jaarcijfers. “Horeca is een loopgravenoorlog. Café voor café moet worden veroverd.” De helft van de jaarlijkse investering gaat naar de aankoop van onroerend goed. Bezit de brouwer eenmaal het pand, dan moet de cafébaas die het huurt voortaan Grolsch schenken. De andere helft gaat naar zachte leningen voor beginnende caféhouders, die in ruil jarenlang aan de brouwer zijn gebonden. De nettowinst van Grolsch is overigens met 11,6 procent gegroeid tot 27 miljoen euro (ANP).
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid