Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Publieke omroep moet allianties aangaan’

De publieke omroep moet het aangaan van allianties met bijvoorbeeld andere aanbieders of distributeurs overwegen, om in de digitale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat schrijft McKinsey & Co in het vandaag gepresenteerde rapport Nieuwe Media Strategie, waarin mogelijkheden, kansen en scenario’s worden beschreven als gevolg van verdere digitalisering en nieuwe distributietechnieken. McKinsey verwacht op korte termijn geen spectaculaire veranderingen in de mediawereld, maar dringt er wel bij de publieke omroep op aan dat ze zich adequaat voorbereidt op de ontwikkelingen. Ze kan bij uitstek de rol spelen van contentaanbieder en ‘gids’ in het overweldigende aanbod dat de consument in de toekomst kan verwachten. Daarvoor is wel een jaarlijkse ‘financiële inspanning’ van enkele honderden miljoenen guldens nodig.

related partner content for mobile comes here

Het rapport is gepresenteerd aan de opdrachtgevers NOS, ministerie van OC&W en de Ster. Morgen wordt het rapport besproken door de rvb van de NOS en staatssecretaris Rick van der Ploeg.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in