Overslaan en naar de inhoud gaan

Gratis clinic: Versla je grootste concurrent: Status Quo!

Beeckestijn Business School nodigt je graag uit voor de gratis clinic 'Versla je grootste concurrent: Status Quo!' op vrijdag 10 november…
Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wat is voor jou het ultieme doel bij Marketing en Sales? Natuurlijk het behalen van de doelen in omzet en winst. Dat begint bij het realiseren van qualified leads en sales-opportunities… en die moeten leiden naar orders en getekende contracten. Als je Scrabble speelt is leads vertalen naar deals slechts een kwestie van het verwisselen van twee letters :). Echter, de praktijk is veel weerbarstiger. Vooral als je onvoldoende rekening houdt met je grootste concurrent: Status Quo.

Meld je gratis aan voor deze clinic!

Sales Benchmark

Volgens de Sales Benchmark Index eindigt 58 procent van pipeline-opportunities in ‘no decision’. Dat betekent dus 3 van de 5 opportunities, die eerder als ‘interessant’ waren gekwalificeerd. Ging er iets mis bij de kwalificatie en besteden salesmedewerkers daardoor hun kostbare tijd aan minder relevante leads? Misschien… Of lukt het Marketing en Sales niet om voldoende toegevoegde waarde te bieden of wordt er niet voldoende ‘sense of urgency’ gecreëerd om de status quo te doorbreken? Mogelijk…


‘Kopen’ staat vaak gelijk aan ‘veranderen’, zeker als het een nieuwe leverancier, oplossing en manier van werken betreft. Van nature is het merendeel van de mensen echter geen fan van verandering. Als je je dan ook bedenkt dat een DMU (decision making unit) bij een B2B koopproces inmiddels uit gemiddeld 6.8 personen bestaat, dan zie je daar de grootste uitdaging voor het commerciële proces: hoe krijg je al die mensen, functionarissen, persoonlijkheden, visies en belangen op elkaar afgestemd? Want alleen als er interne consensus is, komt die handtekening onder dat contract. En dat is nog steeds de essentie van business volgens Peter Drucker: “to create customers”.

‘Kopen’ staat vaak gelijk aan ‘veranderen’, zeker als het een nieuwe leverancier, oplossing en manier van werken betreft. Van nature is het merendeel van de mensen echter geen fan van verandering. Als je je dan ook bedenkt dat een DMU (decision making unit) bij een B2B koopproces inmiddels uit gemiddeld 6.8 personen bestaat, dan zie je daar de grootste uitdaging voor het commerciële proces: hoe krijg je al die mensen, functionarissen, persoonlijkheden, visies en belangen op elkaar afgestemd? Want alleen als er interne consensus is, komt die handtekening onder dat contract. En dat is nog steeds de essentie van business volgens Peter Drucker: “to create customers”.

Wat kan je verwachten?

Tijdens deze clinic komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Het veranderende koopproces als onderdeel van de totale Customer Journey
  • Het belang van ‘Consensus Based Sales’, onder andere geïnspireerd door de methodologie van Challenger Sales en Challenger Customer
  • De oplossing om succesvol te worden/blijven in de veel complexere koopprocessen, met aandacht voor Story, Skills en Support
  • Het (toegenomen) belang van alignment tussen Marketing en Sales
  • Concrete voorbeelden uit de praktijk waar deze aanpak werkt en waar men nog uitdagingen ziet

Er is veel ruimte voor interactie en uiteraard ga je zelf aan de slag. Zo kun je met het invullen van de Commercial Maturity Index snel een goed beeld krijgen van hoe jouw organisatie er nu voor staat. En meteen invulling geven aan de volgende logische stappen onder begeleiding van coaches vanuit Engagement Factory.

Voor wie is de clinic bedoeld?

De clinic is uitermate geschikt voor professionals (management en uitvoerend) op zowel het vlak van Sales als Marketing.

Door wie wordt deze clinic gegeven?

De clinic wordt gegeven door Roland de Wit, Managing Consultant bij Engagement Factory. EF is een toonaangevende digital marketing agency, dat met ruim 50 consultants verspreid over EMEA succesvolle campagnes voor toonaangevende merken verzorgt. Roland is recent aan boord gekomen bij EF om op het snijvlak van Marketing en Sales aanvullende diensten te ontwikkelen en leveren, om klanten nog beter te helpen bij de ‘lead to deal journey’.


Roland brengt daarvoor ruim 20 jaar ervaring in marketing en sales met zich mee, opgedaan aan bureau- en opdrachtgeverzijde. Zo was hij de afgelopen 12 jaar bij wereldwijd HR-serviceprovider ADP verantwoordelijk voor marketing/communicatie en later Sales Operations. Vanuit die rol is ervaring opgedaan met veel methodieken en technieken om salesproductiviteit continu te verbeteren. Roland spreekt regelmatig op evenementen, zoals recent OnlineTuesday, DeMeter en als founding member van de Sales Enablement Society Netherlands Chapter.

Roland brengt daarvoor ruim 20 jaar ervaring in marketing en sales met zich mee, opgedaan aan bureau- en opdrachtgeverzijde. Zo was hij de afgelopen 12 jaar bij wereldwijd HR-serviceprovider ADP verantwoordelijk voor marketing/communicatie en later Sales Operations. Vanuit die rol is ervaring opgedaan met veel methodieken en technieken om salesproductiviteit continu te verbeteren. Roland spreekt regelmatig op evenementen, zoals recent OnlineTuesday, DeMeter en als founding member van de Sales Enablement Society Netherlands Chapter.

Aanmelden

Kom op vrijdag 10 november 2017 naar deze gratis clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 09:30 uur tot 11:30 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 09.10 uur. 

Meld je gratis aan voor deze clinic!

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Beeckestijn Business School

Werk verandert continu en dat vraagt om de juiste kennis en skills. Beeckestijn Business School helpt hiermee. Met compacte en praktische programma’s op verschillende niveaus binnen digital, marketing, cx, data en communicatie door 100% vakexperts.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in