Overslaan en naar de inhoud gaan

Gossipbladen flink in de min

De totaal betaalde kernoplage van de roddelbladen blijft hard dalen. Dat blijkt uit cijfers van Hoi, Instituut voor media auditing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De oplage van Privé ging in het tweede kwartaal van 2007, in vergelijking met hetzelfde kwartaal een jaar eerder, van 235.199 naar 225.111, Story en Weekend dalen ongeveer even hard in oplage: Story van 185.537 naar 160.431, Weekend van 182.001 naar 157.473. Ook de Party-oplage daalt.
Bij de gezinsbladen is er een plus voor Aktueel: van 54.807 naar 67.755, Nieuwe Revu en Panorama noteren een daling.
Een paar aardige stijgers bij de meidebladen: CosmoGirl van 88.444 naar 102.832, ElleGirl van 78.679 naar 88.293, Fancy van 56.305 naar 74.990 en Girlz van 87.545 naar 107.725 Ook Hitkrant heeft de groei weer te pakken.

related partner content for mobile comes here

Bij de mannenbladen is het zelfstandige Esquire een opvallende stijger: van 11.146 naar 20.408. Playboy daarentegen ziet de oplage weer fors afnemen: van 71.425 naar 49.575. De RTV-bladen noteren bijna allemaal een daling. TV Krant is daarop een uitzondering, met sinds 1999 een gestage stijging van de oplage. Ook de grootste, Veronica Magazine, ziet groei en gaat van 1.009.169 naar 1.009.353.
Bij de vrouwenbladen zijn AvantGarde (39.259 naar 47.048), Celebrity (54.414 naar 75.095), Cosmopolitan (94.363 naar 104.944), Glamour (123.899 naar 146.239), Marie Claire (65.233 naar 76.532) en Happinez (112.833 naar 151.495) opvallende stijgers. Margriet en Libelle zien de oplage nog steeds afnemen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in