Google en Facebook trekken mobile advertising budgetten naar zich toe
In de wereld van mobile advertising heb je Google, Facebook en dan een hele tijd niets. Exacte cijfers zijn er niet, maar verwacht wordt…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Vorige week gaf eMarketer denkt dat zo'n 30% van de mobile display richting het social network van Mark Zuckerberg gaat. Uit cijfers van eMarketeer blijkt dat Facebook en Google in de VS ongeveer 70% van de mobile advertising ophalen budgetten. In Nederland zal Facebook momenteel nog niet dit percentage halen, maar de cijfers geven wel al een goed beeld dat deze twee giganten de mobile advertising taart bijna geheel naar zich toe trekken. Overige 30% van de totale mobile advertising budgetten gaan oa naar publishers, Apple iAd, Twitter, Millenial Media. Dit laatste lijkt kruimelwerk, maar dit jaar is de totale mobile advertising uitgaven reeds goed voor 9 miljard en zal komende jaren door blijven groeien.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid