Overslaan en naar de inhoud gaan

Geurenreclame in Britse metro gestaakt

De Britse distributeurs van de Italiaanse amandellikeur Disaronno zijn gestopt met het verspreiden van amandelgeur in Londense…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze waren bang dat de reclamecampagne voor paniek zou zorgen, omdat de geur van amandelen lijkt op die van cyanide. In drie grote metrostations stonden onderaan de roltrappen metalen bakken met amandelolie, waarvan de lucht door middel van ventilatoren werd verspreid. Langs de roltrappen hingen posters met reclame voor Disaronno Amaretto om de drank en de geur met elkaar in verband te brengen. De campagne kostte zo'n 2,5 miljoen euro. Al na drie dagen besloten de distributeurs van de drank om de campagne toch maar in te trekken. ‘In verband met de huidige veiligheidssituatie willen we in geen geval dat een actie van Disaronno leidt tot ongerustheid', aldus de manager (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in