DDB Worldwide verwerft corporate account Philips


DDB heeft al het creatieve account voor de Philips consumentenelektronica in handen. In een pitch werd D'Arcy verslagen. Bartle Bogle Hegarty haakte in een eerder stadium af. D’Arcy is ook wereldwijd actief voor Philips, op de persoonlijke verzorgingsproducten, huishoudproducten en verlichting. Volgens Adageglobal kijkt Philips ook naar die accounts. Woordvoerder Hans Scholten zegt dat het concern daar de tijd voor neemt. Verdere mededelingen wil hij er niet over doen. D’Arcy verdwijnt als bureau en gaat op in de andere Publicis-netwerken, in Nederland in Leo Burnett. De campagne die DDB Worldwide maakt, behelst het ‘gehele Philips-merk’, zegt Scholten. Het gaat om een versterking van het merk. Wanneer de campagne gaat lopen, werd niet bekendgemaakt. Hoe de mediastrategie zal zijn ook niet. Carat International doet de wereldwijde mediaplanning voor Philips. Dat account is zo’n 675 miljoen euro waard. Bij DDB Worldwide was niemand bereikbaar voor commentaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid