Overslaan en naar de inhoud gaan

Fotoproductenspecialist Albelli vernieuwt visuele identiteit om Europese groeiambitie waar te maken

Albelli, specialist in fotoproducten (onder meer fotoboeken, wanddecoratie, kalenders, kaarten en fotoafdrukken), introduceert een…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Albelli, specialist in fotoproducten (onder meer fotoboeken, wanddecoratie, kalenders, kaarten en fotoafdrukken), introduceert een volledig nieuwe visual identity (bureau: VBAT). Deze rebranding volgt volgens het bedrijf uit de pan-Europese groeistrategie van het Nederlandse e-commerce bedrijf. Inmiddels is Albelli actief in zeven Europese markten. Het zegt: &;Met de nieuwe visual identity positioneren we onszelf als één herkenbare Europese speler, in lijn met onze internationale groeiambitie.&;

related partner content for mobile comes here

Fotoknudsen
Het van oorsprong Nederlandse Albelli zegt binnen vijf tot tien jaar uit te willen groeien tot dé toonaangevende e-commerce specialist op het gebied van fotoproducten in Europa. In Zweden, Noorwegen en Groot-Brittannië opereert het bedrijf onder andere merknamen. Omdat respectievelijk önskefoto, fotoknudsen en bonusprint in hun thuislanden reeds gevestigde namen zijn, is besloten deze merken niet te veranderen, maar onderdeel te laten worden van de nieuwe visual identity.

Klantbehoeftes
De ceo van Albelli, Tristan Money, zegt naar aanleiding van de vernieuwing: &;Ons doel is om de beste kwaliteit fotoproducten te leveren en de klant altijd op de eerste plaats te zetten. Onze bedrijfscultuur laat ons toe flexibel te werken waardoor we dicht op de snel veranderende markt zitten. Zo kunnen we inspelen op trends en klantbehoeftes, zoals het toenemende gebruik van mobiele telefoons.&;

Kwart
Fotoboeken beslaan ongeveer een kwart van de totale markt van fotoproducten. Het portfolio van Albelli is de afgelopen jaren naar eigen zeggen flink uitgebreid, met onder andere persoonlijke wanddecoratie, kalenders, kaarten en fotoafdrukken. &;Hiermee hebben we ingespeeld op behoeftes van de klant om momenten op verschillende manieren vast te leggen.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in