Overslaan en naar de inhoud gaan

Forrester: Social networking groeit sterk

Wereldwijd groeit het gebruik van social networks, maar andere vormen van sociale online interactie, zoals het creëren van online content,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het rapport ‘A Global Update of Social Technologies’ maakt Forrester gebruik van data die zijn verzameld in de onderzoekstool ‘Social Technographics’, die het sociaal technologisch gedrag van mensen online inzichtelijk maakt.
De tool is bekend van de ladder waarop mensen op basis van hun online gedrag kunnen worden ingedeeld.

related partner content for mobile comes here

Onderaan de ladder staan de Inactives, dan volgen de Spectators (mensen die kijken en lezen), de Joiners (actief op social networksites), Collectors (maken gebruik van RSS-feeds, stemmen op sites, ‘taggen’ pagina’s en foto’s), Critics (plaatsen recensies, reageren op blogs, dragen bij aan online forums & artikelen in wiki), Conversationalists (updaten hun status op social network sites & Twitter) en Creators (hebben een blog, uploaden video’s, schrijven online artikelen).

Aan de hand van de ladder blijkt bijvoorbeeld dat van de Chinese consumenten in de stedelijke gebieden, 40 procent een ‘Collector’ is, in Europa is dat slechts 10 procent. Het is dus aan te raden Chinese consumenten tools te geven waarmee ze makkelijk kunnen taggen, terwijl je in Europa het geld beter in een andere tool/ontwikkeling kunt investeren.

Social networking groeit nog steeds en is een van de grootste trends op online gebied. In Europa groeide het aantal mensen dat zich aanmeldde op een social networksite met 11 procent, 18 procent in stedelijk China, 11 procent in Australië. In Noord-Amerika groeide dit aantal slechts met acht procent. Het aandeel van de Creators, mensen die online content maken, stabiliseerde. Zo kijkt een derde van de Amerikanen die online zijn naar video’s, maar slechts 10 procent zet zelf video’s online.

Forrester raadt bedrijven aan die actief zijn op de Amerikaanse markt, hun strategie te veranderen en zich niet meer op de early adaptors te richten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in