Overslaan en naar de inhoud gaan

MobileMojo Congres 2010

Gisteren vond in Utrecht het MobileMojo Congres plaats. Een congres over mobiele en sociale media met sprekers zoals Maarten Korz…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gisteren vond in Utrecht het Congres plaats. Een congres over mobiele en sociale media met sprekers zoals Maarten Korz (Rabobank) en Guido Gihaux (ANWB). Wat opviel was de grote aandacht voor CMS-systemen. Dat was niet zo verwonderlijk, aangezien de meeste sponsors en exposerende stands uit Content Management bedrijven bestond. Een fenomeen wat ik trouwens ook op andere evenementen zie. Klaarblijkelijk hebben CMS ontwikkelaars tov overige mediapartijen diepere zakken om op beursen en congressen te exposeren of deze te sponsoren.

related partner content for mobile comes here

Boudewijn Verkerk (CEO Sixpack mobile applications) had een presentatie over de onlangs ontwikkelde , waarbij je met je iPhone direct wijn kan bestellen. Het aantal downloads was nog niet heel groot, maar het laat wel zien dat de telefoon door de introductie van mobiel betalen een van de belangrijkste marketingtools van de nabije toekomst gaan worden. Voor de mobiele betaaloplossing van deze app wordt PayPal gebruikt. Eric Diepering (PayPal) vertelde dat zo’n 3 miljoen Nederlanders een PayPal account hebben, waarvan ongeveer de helft zijn account actief gebruikt. Een mobiele versie van concurrent iDEAL is volgens Diepering nog ver weg. Maarten Korz (Rabobank) had een presentatie over oa Mobiel Betalen. Rabobank loopt voorop met mobiele betalingsmogelijkheden. Denk aan SMS betalen, MiniTix en . Deze voorlopersrol op gebied van mobiele betalingen is een dure manier van het loslaten van proefballonnetjes. Volgens Korz is het echter noodzakelijk om nu ervaring op te doen en nieuwe concurrenten met een banklicentie waaronder Microsoft en Google laten het niet toe om hierin een afwachtende houding aan te nemen.

vertelde op vermakelijke wijze over zijn reizen naar ontwikkelingslanden, waar het mobieltje soms een veel grotere impact heeft op de samenleving dan hier in Nederland ( een voorbeeldje)

Contentgirl Xaviera Ringeling presenteerde op luchtige wijze haar eigen Twitteronderzoek dat ze in mei is gestart. Van haar 5.000 followers beantwoordden 467 respondenten de 50 vragen.

Enkele interessante onderzoeksresultaten:
-Waarom twitter je? Curiosity 7,6%, Promotion of their Business 21,1%, Gezeligheid 43,9%
-40 % van de respondenten twittert op de WC
-Wanneer unfollow je iemand?
1. Commerciele tweets/spam
2. Racisme
3. Te veel tweets
4. Te weinig tweets

Het gehele Twitteronderzoek is te downloaden.

Aandrader: Onderzoek Mobiel betalen H te downloaden

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in