EU-subsidie voor voedingsmiddelen
De voedselcampagnes, die in 9 lidstaten zullen lopen, benadrukken de voordelen van voedingsproducten uit de EU. De campagnes bestaan uit pr- en promotionele acties, waarin de voordelen van Europese producten worden aangeprezen, met de nadruk op kwaliteit, hygiëne, voedingswaarde, veiligheid, dier- en milieuvriendelijkheid. Het kan ook deelname betekenen aan beurzen en evenementen, informatieverstrekking over Europese protectiemaatregelen, organische landbouw en andere zaken. Ook informatiecampagnes over Europese kwaliteitswijnen zijn te verwachten.
Elk jaar kunnen organisaties voorstellen voor campagnes indienen tussen 1 januari en 31 juli. Voor deze eerste serie campagnes in 2003 ontvangt Nederland relatief een klein bedrag (1,2 miljoen euro), dat aan de promotie van groente, fruit en bloemen besteed zal worden. Frankrijk incasseert het grootste bedrag, bijna 12 miljoen. Italië komt op de tweede plaats.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid