Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Energieleveranciers niet goed bereikbaar’

In een tijd waar veel consumenten behoefte hebben aan duidelijkheid, geeft meer dan de helft niet thuis.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Meer dan de helft van de energieleveranciers is niet goed bereikbaar, zo blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond onder 32 van de bedrijven. Zo hebben ze geen telefonische klantenservice of is er geen e-mailadres waar klanten hun vragen naartoe kunnen sturen.

related partner content for mobile comes here

De Consumentenbond besloot tot het onderzoek omdat het veel klachten kreeg van consumenten. Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond, stelt vast dat er veel onrust heerst onder consumenten door de steeds wisselende en hoge energieprijzen en het prijsplafond voor energie. ‘Dat roept vragen op, maar consumenten melden ons dat ze die niet kwijt kunnen bij hun leverancier.’

Duidelijk en begrijpelijk

Molenaar roept energieleveranciers op hun contactmogelijkheden te verruimen en alsnog aan de wettelijke eisen te voldoen, temeer daar de regels voor bedrijven sinds mei vorig jaar zijn aangescherpt. ‘Die moeten op een duidelijke en begrijpelijke manier op zijn minst een e-mailadres en telefoonnummer bieden aan hun klanten.’

Veertien van de bekeken energiebedrijven hadden geen e-mailadres voor klanten en bij vier ontbrak een telefoonnummer. Nog eens twee bedrijven gaven alleen een telefoonnummer als daar via de chatbot om gevraagd werd. Molenaar: ‘Dat is te onduidelijk.’

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in