Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mail: branding en personalisatie moeten beter

Retailers moeten hun e-mails beter branden en personaliseren als ze klanten willen verleiden, volgens onderzoeken die afgelopen week op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau Silverpop uit Atlanta (VS) onderzocht de e-mailmarketing campagnes van 175 retailers en ontdekte dat in 48 procent van de gevallen noch het merk noch de bedrijfsnaam in de onderwerpregel werden genoemd. Minder dan eenderde bevat óf de bedrijfsnaam óf de merknaam in de onderwerpregel.

related partner content for mobile comes here

‘Het identificeren van de afzender en de beslissing om de e-mail wel of niet te openen duurt tussen de 1,5 en 6 seconden. Branding is de beste manier om die beslissing te beÏnvloeden’, zegt Elaine O’Gorman van Silverpop.
Maar het gebrek aan branding in de tekst is nog verontrustender dan die in de onderwerpregel, vindt O’Gorman. Een veelvoorkomend probleem is dat retailers een briefkaartformaat afbeelding gebruiken in hun e-mail boodschap. Maar omdat veel providers beeldfilters hebben, komt de mail zonder de afbeelding bij de consument aan, en wordt de unsubscribe-regel naar boven gedrukt.

E-mail marketeers zouden tekst en beeld moeten scheiden en in plaats van de beelden mee te sturen, de ontvanger laten klikken om de beelden te zien.

Ook de personalisatie laat te wensen over, volgens het onderzoek. 95 Procent van de retailers personaliseert e-mail helemaal niet. Jupiter Research vond dat marketeers die hun e-mailings personaliseren 40 pro-cent meer kans hebben dat de mail geopend wordt. Personalisatie houdt niet op bij de naam van de ontvanger. Marketeers kunnen hun boodschappen afstemmen op de aankoopgeschiedenis van de ontvanger, op geografische locatie en andere factoren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in