Overslaan en naar de inhoud gaan

E-commercesector wil pakketbezorging duurzamer maken

Het streven is een redactie met 50% in co2-uitstoot in 2025.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een gezamenlijk door webwinkels en vervoerders ontwikkeld rekenmodel moet de CO2-uitstoot voor de pakketbezorging inzichtelijk maken. Grote online winkels als bol.com, wehkamp, Coolblue en Otto en vervoerders als PostNL, DHL en Dynalogic zijn betrokken bij de ontwikkeling van het model, dat berekent hoeveel CO2-uitstoot het versturen van een pakketje met zich meebrengt.

related partner content for mobile comes here

Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org: “Wij zijn al een groene sector en hiermee verduurzamen we nog verder. Je kunt je  voorstellen dat het duurzamer is om één busje honderd pakketten te laten afleveren, dan dat iedere consument apart de weg op gaat.'

Daarnaast lanceert Thuiswinkel.org de campagne Bewust Bezorgd die de consument bewust moet maken van duurzame bezorgmogelijkheden. Keuzes over bijvoorbeeld de levertijd van een bestelling, zijn van invloed op de co2-impact van de bezorging. Zo kunnen consumenten ook zelf een bijdrage leveren aan duurzaam online winkelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in