Overslaan en naar de inhoud gaan

Drie winnaars voor Packaging Talent Award

Denise Veenendaal won met ontwerp voor Philips-strijkijzer, Sabine Krouwer bedacht koedybag voor Koopeenkoe.nl
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

(fotocredits: BNO)

Vandaag zijn de winnaars bekend gemaakt van de BNO Packaging Talent Awards 2015. De jury heeft drie prijzen toegekend onder de acht genomineerde ontwerpers en ontwerpstudenten. Voor de Philips-praktijkcase kwam de ophangbare opbergconstructie van Denise Veenendaal als winnend ontwerp uit de bus. De eerste prijs onder de inzendingen voor Koopeenkoe.nl ging naar Sabine Krouwer. De tweede prijs in die competitie ging naar Maaike Fecken.

Talent
De BNO Packaging Talent Award is een prijsvraag voor jonge ontwerpers en ontwerpstudenten. Aan de hand van een briefing wordt een (conceptuele) designoplossing gevraagd voor een food- en een non-foodverpakking. Doel van de prijsvraag is jong talent te interesseren voor het vakgebied verpakkingsontwerpen en opleidingen aan te zetten dit ontwerpspecialisme in hun onderwijsaanbod op te nemen. Beide eerste prijswinnaars ontvingen een trofee en een bedrag van 1.500 euro.

In 2015 hebben Philips en Koopeenkoe.nl een briefing aangeleverd. In de categorie non-food gaf Philips opdracht voor het bedenken van een second-life oplossing voor de omdoos van een strijkijzer. Crowdbutchinginitiatief Koopeenkoe.nl vroeg om een redesign van het vleespakket dat zij aan hun klanten leveren.

Koedybag
Denise Veenendaal ontving de eerste prijs voor haar hittebestendige constructie die aan de strijkplank hangt om het strijkijzer in te zetten. Strijkijzer en plank blijven zo bij elkaar. Het ontwerp voldoet volgens de jury aan de definitie van een second-life oplossing, heeft een duidelijke link met het product en voegt meerwaarde toe aan de productervaring,


related partner content for mobile comes here



Sabine Krouwer won met een ontwerp met een premium uitstraling, waarmee Koopeenkoe.nl zich graag associeert. Hoewel de draagtas “Koedybag” vanwege transporttechnische redenen aangepast zou moeten worden, vindt de jury dat er zoveel goede elementen in dit ontwerp zitten dat een eerste prijs gerechtvaardigd is: ‘Alles ziet er fantastisch uit en zorgt ervoor dat je als klant bevestigd wordt in je keuze voor een kwaliteitsproduct. De jury vindt deze inzending unaniem de beste.’


De winnaars namen hun prijs in ontvangst tijdens Materials XL | Future Packaging Concepts, een evenement over de toekomst van packaging en packaging design tijdens Dutch Design Week in Eindhoven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in