Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale reclamebestedingen in 2017 hoger dan tv-bestedingen

Wereldwijd zullen de advertentiebestedingen volgend jaar met bijna 5 procent groeien naar omgerekend 436 miljard euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit voorspellingen van Magna Global. Het is min of meer in overeenkomst met eerdere cijfers van de media-inkooporganisatie van IPG Mediabrands. Ook komt deze redelijk overeen met bijvoorbeeld de voorspellingen van ZenithOptimedia.

related partner content for mobile comes here

Digitale bestedingen groeien uiteraard het hardst: 17 procent naar 115 miljard euro. Het marktaandeel zal volgend jaar 30 procent zijn en zoals eerdere verwachtingen zullen de digitale bestedingen in 2017 hoger zijn dan de tv-bestedingen.

In Groot-Brittannië zijn digitale media al nummer één als het gaat om reclamebudgetten.

Magna Global meldt verder dat in 2014 de printmedia verder in bestedingen daalden. Dagbladen -4,3 en magazines -7,3 procent. In de radiobestedingen zat geen beweging en out-of-home noteerde een plus van 3,4 procent. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in