Overslaan en naar de inhoud gaan

Digital Design Case: The Imagination Machine

Wieden+Kennedy Amsterdam laat deelnemers met verbeeldingskracht een vliegtuigje naar hun droombestemming sturen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je droomlocatie is dichterbij dan je denkt. Het enige wat je nodig hebt, is de kracht van je verbeelding en een luchtvaartmaatschappij die je erheen vliegt.

related partner content for mobile comes here

Dat is het idee waarop The Imagination Machine van S7 Airlines is gebaseerd. De Russische luchtvaartmaatschappij vliegt naar meer dan negenhonderd bestemmingen. Om dit te communiceren, creëerde Wieden+Kennedy Amsterdam in samenwerking met Tellart een interactieve installatie die onze grijze massa omtoverde in een game controller. The Imagination Machine laat deelnemers in een druk winkelcentrum in Moskou met hun verbeeldingskracht een virtueel vliegtuigje over een grote wereldbol naar hun droombestemming vliegen. 

EEG-technologie vertaalt hersenactiviteit real-time in een route. Er wordt rechtstreeks gevlogen als iemand goed focust, en via een omweg als iemand zich laat afleiden. Lukt het om binnen 45 seconden op bestemming te komen, dan wint de deelnemer een vliegticket. De stunt vond plaats in Moskou in april. Een film van het event is te vinden van S7 Airlines.

Kelsie Van Deman, Head of Interactive Production bij Wieden+Kennedy Amsterdam: "Hoewel het meten van kleine, elektrische impulsen in de hersenen en het in real-time doorrekenen naar een vliegroute ongelooflijk technisch is, hebben we tijdens het creatieve proces de focus gelegd op een eenvoudig gebruik voor de deelnemers. Ze hoefden niet bezig te zijn met de algoritmes en techniek achter de installatie, alleen maar met de concentratie op hun droombestemming. Dan vlogen wij ze erheen."

Credits
Bureaus: Wieden+Kennedy Amsterdam, Tellart
Klant: S7 Airlines

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het -initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende , waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

 



 



 



 



 

 



 



 


 


Tip: to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere digital design cases van Adformatie:

- Case
- Case
- Case
- Case
- Case
- Case  

Meer over Dutch Digital Design in van Adformatie.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in