Overslaan en naar de inhoud gaan

De tijd van de komkommer komt nog

'Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet.' Deze boerenwijsheid geldt steeds minder ook voor consumenten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De openheid naar vruchten- en groentenvarianten die afwijken van het gangbare wordt groter. Vooral als ze eco/bio zijn of lijken.

related partner content for mobile comes here

Nederlandse telers gaan daar op inspringen.

Binnen vijf tot tien jaar is de markt rijp voor komkommersoorten uit Vietnam, Mexico en de Himalaya. Dat blijkt uit de , uitgevoerd door Wageningen UR Glastuinbouw uit Bleiswijk in samenwerking met onder andere Enza Zaden en Buro AZ.

De marktvraag naar biologische komkommers is groeiende. Er lijkt zeker aankoopbereidheid te zijn voor komkommers die afwijken van de traditionele komkommer. Formaat, kleur en structuur en natuurlijk smaak verdienen nog wel aandacht in de communicatie richting de consument.

Voor de commerciële teelt moeten specifieke teelt- en of producteigenschappen worden verbeterd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in