Overslaan en naar de inhoud gaan

De Persgroep neemt Reclamefolder.nl over

RTL Ventures verkoopt zijn belang in het aanbiedingenplatform.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Naast RTL Ventures heeft ook H2 Equity partners een belang. Ze verkopen nu hun aandelen aan De Persgroep. Deze overname sluit aan op de digitale strategie van de Persgroep. 

related partner content for mobile comes here

Op Reclamefolder.nl kan de consument aanbiedingen bekijken. Het is het grootste digitale platform van Nederland voor reclamefolders. Het platform bereikt maandelijks 2 miljoen mensen die samen digitaal ruim 25 miljoen digitale folders bekijken.

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: 'Nederland is en blijft een aanbiedingenland. Onze digitale platformen, dag en weekkranten staan er vol mee. Samen met reclamefolder.nl  kunnen we die bundelen tot het grootste aanbiedingenplatform van Nederland. Zodat je als lezer in één opslag kan zien welke aanbiedingen uit jouw buurt of jouw interesse er zijn. We denken dat de combinatie van onze twee bedrijven dat voor elkaar kan krijgen en daarmee een heel mooi product in de markt kan zetten. We hebben er veel zin in en deze overname past heel goed in onze digitale transitie.'

Rendement


RTL nam in 2015 via de Ventures-tak een belang in Reclamefolder.nl. De reden dat RTL er nu weer vanaf wil, is volgens investment director Vincent Pieterson dat 'de grote belangstelling voor Reclamefolder.nl in een consoliderende markt de mogelijkheid bood om een mooi rendement te realiseren'.

 

Vincent Pieterson dat 'de grote belangstelling voor Reclamefolder.nl in een consoliderende markt de mogelijkheid bood om een mooi rendement te realiseren'.

Daarnaast is de focus van het bedrijf inmiddels verschoven naar het regionaal aantrekken van retailers. 'Daarin vindt men in de Persgroep een goede nieuwe strategische partner.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in