Overslaan en naar de inhoud gaan

Cruise-maatschappij vecht tegen vooroordelen

De markt voor cruise-vakanties is ondanks de recessie groeiende, maar de branche vecht tegen vooroordelen. Een cruise zou vooral zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De markt voor cruise-vakanties is ondanks de recessie , maar de branche vecht tegen vooroordelen. Een cruise zou vooral zijn weggelegd voor de ouderen en de rijkeren onder ons. Royal Caribbean draait momenteel een opvallende campagne in de VS.

related partner content for mobile comes here

De campagne is uitgebreid omschreven in de . Zes medewerkers van reclamebureau varen drie weken lang mee op één van de schepen van Royal Caribbean. Het team maakt dagelijks opnames van de activiteiten aan boord, bewerkt 's avonds de gemaakte beelden en stuurt dat 's nachts naar de collega's in New York. Daar zit een team klaar dat de commercial van 30 seconden klaar moet maken voor uitzending. Om 4 uur 's ochtends wordt het beeldmateraal verzonden naar verschillende televisiezenders die het spotje die ochtend al vertonen.

Rond programma's als 'Good Morning America' is op deze manier een bijna real-time 'cruise-journaal' te zien. Het nieuwbulletin wordt gepresenteerd door een gewone cruise-passagier aan boord van het schip en geeft een overzicht van wat er de dag ervoor allemaal te doen is geweest.

De cruise-maatschappij hoopt met de campagne twee vliegen in één klap te slaan. Enerzijds wil ze twijfelaars over de streep trekken om een last-minute te boeken. De tarieven zijn drastisch verlaagd als gevolg van de recessie en door thuisblijvers te laten zien wat ze missen hoopt men het aantal boekingen nog op te krikken. De commercials laten zien wat je gisteren hebt gemist, maar ook wat je morgen al mee kunt maken.

Voor de langere termijn is het belangrijk om het imago van de hele cruise-industrie wat op te porren. De activiteiten die in de commercials worden getoond zijn dan ook niet de traditionele bingo en shuffleboard. Klimwanden, surf-simulators en de verschillende sportvoorzieningen komen wel voorbij, begeleid door enthousiast commentaar van gewone reizigers. De eerste commercials zijn te bekijken via het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in