Cruise-maatschappij vecht tegen vooroordelen
De markt voor cruise-vakanties is ondanks de recessie groeiende, maar de branche vecht tegen vooroordelen. Een cruise zou vooral zijn weggelegd voor de ouderen en de rijkeren onder ons. Royal Caribbean draait momenteel een opvallende campagne in de VS.
De campagne is uitgebreid omschreven in de New York Times. Zes medewerkers van reclamebureau JWT varen drie weken lang mee op één van de schepen van Royal Caribbean. Het team maakt dagelijks opnames van de activiteiten aan boord, bewerkt 's avonds de gemaakte beelden en stuurt dat 's nachts naar de collega's in New York. Daar zit een team klaar dat de commercial van 30 seconden klaar moet maken voor uitzending. Om 4 uur 's ochtends wordt het beeldmateraal verzonden naar verschillende televisiezenders die het spotje die ochtend al vertonen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaRond programma's als 'Good Morning America' is op deze manier een bijna real-time 'cruise-journaal' te zien. Het nieuwbulletin wordt gepresenteerd door een gewone cruise-passagier aan boord van het schip en geeft een overzicht van wat er de dag ervoor allemaal te doen is geweest.
De cruise-maatschappij hoopt met de campagne twee vliegen in één klap te slaan. Enerzijds wil ze twijfelaars over de streep trekken om een last-minute te boeken. De tarieven zijn drastisch verlaagd als gevolg van de recessie en door thuisblijvers te laten zien wat ze missen hoopt men het aantal boekingen nog op te krikken. De commercials laten zien wat je gisteren hebt gemist, maar ook wat je morgen al mee kunt maken.
Voor de langere termijn is het belangrijk om het imago van de hele cruise-industrie wat op te porren. De activiteiten die in de commercials worden getoond zijn dan ook niet de traditionele bingo en shuffleboard. Klimwanden, surf-simulators en de verschillende sportvoorzieningen komen wel voorbij, begeleid door enthousiast commentaar van gewone reizigers. De eerste commercials zijn te bekijken via het YouTube kanaal van Royal Caribbean.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid