Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten laten Facebook-ads links liggen

Facebook ging naar de beurs vorige week, maar dat betekent niet dat Facebook opeens ook van adverteerders houdt. Uit verschillende hoeken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Forrester bijvoorbeeld waarin het Facebook waarschuwt om sneller werk te maken van de wensen van marketeers. En General Motors besloot vorige week helemaal te stoppen met Facebook-advertenties, omdat ze geen leads opleveren. Overigens is concurrent Ford een andere mening toegedaan: de autofabrikant .

related partner content for mobile comes here

Het Britse digitale marketingbureau Greenlight onderzocht de effectiviteit van de advertenties en vond dat 44 procent van de respondenten zegt nooit op een Facebook-advertentie of gesponsord bericht te klikken. Greenlight ondervroeg hiervoor 500 mensen.

Nog eens 31 procent van de respondenten zegt zelden op Facebook-advertenties te klikken. 13 procent zegt vaak of regelmatig te klikken.

Volgens Greenlight hebben retailers de meeste kans op hoge doorklikpercentages op Facebook-advertenties. Alhoewel hoog… de percentages op Facebook liggen tussen de 0,5 en 0,8 procent.

Wat moeten marketeers doen? Volgens Greenlight leveren op gesponsorde verhalen op Facebook in ieder geval betere doorklikpercentages op, en lagere kosten per sale.

Bron: Cnet

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in