Consumenten laten Facebook-ads links liggen
Forrester bijvoorbeeld schreef een blog waarin het Facebook waarschuwt om sneller werk te maken van de wensen van marketeers. En General Motors besloot vorige week helemaal te stoppen met Facebook-advertenties, omdat ze geen leads opleveren. Overigens is concurrent Ford een andere mening toegedaan: de autofabrikant blijft op Facebook adverteren.
Het Britse digitale marketingbureau Greenlight onderzocht de effectiviteit van de advertenties en vond dat 44 procent van de respondenten zegt nooit op een Facebook-advertentie of gesponsord bericht te klikken. Greenlight ondervroeg hiervoor 500 mensen.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaNog eens 31 procent van de respondenten zegt zelden op Facebook-advertenties te klikken. 13 procent zegt vaak of regelmatig te klikken.
Volgens Greenlight hebben retailers de meeste kans op hoge doorklikpercentages op Facebook-advertenties. Alhoewel hoog… de percentages op Facebook liggen tussen de 0,5 en 0,8 procent.
Wat moeten marketeers doen? Volgens Greenlight leveren op gesponsorde verhalen op Facebook in ieder geval betere doorklikpercentages op, en lagere kosten per sale.
Bron: Cnet
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid