Overslaan en naar de inhoud gaan

Consolidatie in online reiswereld

Met de overname van Lastminute.com door Sabre lijkt een eind te zijn gekomen aan de consolidatieslag in de online reisbusiness. Maar er is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse Sabre Holdings, eigenaar van Travelocity, heeft Lastminute.com overgenomen. Het markeert wellicht het voorlopige eind van een stevige consolidatieslag in de online reiswereld – Cendant kocht eind vorig jaar Ebookers, Opodo ging naar Amadeus, Amadeus zelf wordt waarschijnlijk gekocht door een groep (Opodo-verkoopgrage) durfkapitalisten… Bovendien zijn de traditionele touroperators – TUI, Thomas Cook enzovoort – zich ermee gaan bemoeien en hebben zij fors geïnvesteerd in internet. Ondertussen is de online reisbusiness sterk gegroeid, mede als gevolg van breedband én van de perceptie bij klanten dat de prijzen van reizen online lager liggen. Van de totale Europese reismarkt – waarin naar schatting tegen de 250 miljard euro rondgaat – verloopt 10 procent via online retail. Onderzoeksbureau PhocusRight verwacht een groei een 20 procent voor het komende jaar. TUI verwacht dat over vier jaar de helft van al zijn reizen online geboekt wordt. Als online zich wil ontwikkelen tot méér dan lastminute verkoop van discountpakketten tegen dumpprijzen, zal er echter veel moeten gebeuren: online spelers moeten hun merkbekendheid vergroten en de klantentrouw ontwikkelen. Dat kan onder meer door nuttige info te gaan aanbieden, bijvoorbeeld reiservaringen (feedbackforums), kaarten en allerlei gedetailleerde informatie over (vrijetijdsbesteding op) vakantiebestemmingen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in