Concurrentie voor IKEA


De drie belangrijkste merken van de XXXLutz-Gruppe, een familiebedrijf, zijn XXXLutz, Mömax en Möbelix. Het zijn merken die elkaar qua doelgroepbereik heel slim aanvullen: samen vallen ze in de smaak van 80 procent van de Oostenrijkse consumenten.
Vooral in de thuismarkt Oostenrijk is de XXXLutz-Gruppe een grote speler, met een jaaromzet van 2,5 miljard euro en ruim 17.000 medewerkers. Veel nieuwe groei wil het bedrijf halen uit de voormalige Oostbloklanden, waaronder Tsjechië, Hongarije, Servië, Roemenië en Slovenië.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn Duitsland moet het opboksen tegen ontelbaar veel lokale meubelgiganten. Met het discounterconcept Mö-max gaat de XXXLutz-Gruppe de concurrentie aan met IKEA, dat ook in Oostenrijk een sterke marktpositie heeft.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid