Overslaan en naar de inhoud gaan

Concurrentie voor IKEA

De Oostenrijkse meubelketen XXXLutz-Gruppe groeit als kool. De vergelijking met het succesvolle IKEA wordt al gemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De drie belangrijkste merken van de XXXLutz-Gruppe, een familiebedrijf, zijn XXXLutz, Mömax en Möbelix. Het zijn merken die elkaar qua doelgroepbereik heel slim aanvullen: samen vallen ze in de smaak van 80 procent van de Oostenrijkse consumenten.

related partner content for mobile comes here

Vooral in de thuismarkt Oostenrijk is de XXXLutz-Gruppe een grote speler, met een jaaromzet van 2,5 miljard euro en ruim 17.000 medewerkers. Veel nieuwe groei wil het bedrijf halen uit de voormalige Oostbloklanden, waaronder Tsjechië, Hongarije, Servië, Roemenië en Slovenië.

In Duitsland moet het opboksen tegen ontelbaar veel lokale meubelgiganten. Met het discounterconcept Mö-max gaat de XXXLutz-Gruppe de concurrentie aan met IKEA, dat ook in Oostenrijk een sterke marktpositie heeft.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in