VNU Media houdt MT en Sprout


De afgelopen maanden werd met meerdere partijen gesproken over een integrale overname van het portfolio, zoals Adformatie al meldde. Telegraaf Media Nederland en FD Mediagroep hebben wel gekeken naar de twee titels, maar bleken uiteindelijk niet geïnteresseerd te zijn.
Ceo Erik Hoekstra van VNU Media zegt dat de eventuele verkoop van het portfolio vooral een zaak was van organisatorische prioriteit: ‘Onze verzwaarde focus op de recruitment markt en B-to-B online merken, trekt een wissel op onze organisatie. Het ontbrak ons simpelweg aan voldoende managementaandacht om de titels verder te laten groeien.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De beslissing om niet te verkopen betekent dat VNU Media op korte termijn een uitgever zal benoemen en verder gaat investeren in het portfolio. ‘De focus zal met name komen te liggen op het uitbouwen van ons sterke bereik in print met online producten en events. De goede winstgevendheid van het portfolio geeft ons alle ruimte om dit te doen’, aldus Hoekstra.
VNU Media kondigt ook aan dat zij voor Sprout een strategisch partnership is aangegaan met De Goudse Verzekeringen. De overeenkomst bestaat naast een on- en offline advertenties, uit speciale uitgaven, de inbreng van de financiële expertise van De Goudse via diverse kanalen en gezamenlijke onderzoeken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid