Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN en NS beëindigen samenwerking

KPN en NS hebben besloten hun gezamenlijke activiteiten rond actuele reisinformatie, internet en infotainment in intercity’s niet voort…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het initiatief is ‘te grootschalig en bedrijfseconomisch niet haalbaar’, melden beide partijen. Voornaamste uitgangspunt bij de samenwerking was dat de dienst kostenneutraal zou zijn voor de reizigers. Reclame-inkomsten waren daarbij een cruciale bron van financiering. Maar er blijken niet of nauwelijks adverteerders warm te lopen voor het project. Ook de kosten voor het inbouwen van het systeem in de treinen zijn hoger dan voorzien.

related partner content for mobile comes here

’Uiteindelijk zijn er

tientallen miljoenen te kort om de business case sluitend te krijgen. Daarom is besloten om de samenwerking te beëindigen’, aldus de NS. Dat wil zich nu eerst concentreren op het verschaffen van actuele reisinformatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in