Marketeers zijn te ijdel


Op de M3 Invitational Conference gaf Alain Thys van Future Lab een erg interessante presentatie over accountability binnen marketing.
Aan de hand van een aantal onderzoeken gaf hij aan dat marketing een imagoprobleem heeft: we zijn te ijdel, te veel naar buiten gericht, vergeten andere afdelingen binnen het bedrijf te betrekken en we vergeten dat behalve geld uitgeven we ook aantoonbaar resultaten moeten opleveren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn andere woorden marketing moet wat doen aan z'n eigen marketing binnen het bedrijf en als discipline.
Alain Thys stelde daarop een marketing erecode voor om het imago en de kwaliteit van marketing op te vijzelen. Zijn voorgestelde erecode heeft o.a. respect en integriteit als onderdelen.
Hier zit wat in, maar wat zal er volgens jullie in zo'n erecode moeten staan?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid