Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers zijn te ijdel

Op de M3 Invitational Conference gaf Alain Thys van Future Lab een erg interessante presentatie over accountability binnen marketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de gaf van Future Lab een erg interessante presentatie over accountability binnen marketing.

related partner content for mobile comes here

Aan de hand van een aantal onderzoeken gaf hij aan dat marketing een imagoprobleem heeft: we zijn te ijdel, te veel naar buiten gericht, vergeten andere afdelingen binnen het bedrijf te betrekken en we vergeten dat behalve geld uitgeven we ook aantoonbaar resultaten moeten opleveren.

In andere woorden marketing moet wat doen aan z'n eigen marketing binnen het bedrijf en als discipline.

Alain Thys stelde daarop een marketing erecode voor om het imago en de kwaliteit van marketing op te vijzelen. Zijn voorgestelde erecode heeft o.a. respect en integriteit als onderdelen.

Hier zit wat in, maar wat zal er volgens jullie in zo'n erecode moeten staan?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in