Overslaan en naar de inhoud gaan

Trade Marketing van Ron Cijs en Herwin van den Berg winnaar PIM-literatuurprijs

De winnaar van de PIM Marketingliteratuurprijs is Trade Marketing Dimension van Herwin van den Berg en Ron Cijs.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De winnaar van de is van Herwin van den Berg en Ron Cijs.

related partner content for mobile comes here

Vanavond hielden de genomineerden hun verhaal in een collegezaal aan de VU in Amsterdam.

Herwin van den Berg en Ron Cijs beten de spits af met een goede, heldere samenvatting van hun boek.

Cor Hospes was de tweede spreker. Hij hield het kort en richtte zich op de essentie van zijn boek Guerrilla Marketing. Iets wat de laatste twee sprekers, Rogier en Roland van Kralingen, niet deden. In een lang collegeachtige verhaal namen ze het publiek door hun hele boek, De Groeimotor. Hun verhaal zat goed in elkaar, maar was voor deze uitreiking toch te lang.

PIM-voorzitter Hans Molenaar zei voor hij de winnaar bekendmaakte, dat het hem een beetje zorgen baart dat er minder Nederlandse marketingboeken verschijnen. Vorig jaar bestond de voorselectielijst uit 30 titels, nu waren dat er 20. Ook viel het hem op dat er weinig wetenschappelijke boeken bijzaten. 'Heren van de VU en andere wetenschappers, doe uw best', aldus Molenaar. Een andere constatering van Molenaar was dat in tegenstelling tot vorig jaar, de boekentitels meer no-nonsense waren dan het jaar ervoor.

Na afloop vroeg ik Cor Hospes of hij teleurgesteld was dat hij niet had gewonnen. 'Welnee. Het zou toch ook wat geweest zijn, een journalist die een marketingliteratuurprijs wint.' Op de vraag of zijn opstandigheid waar een staaltje buzzmarketing was, lachte Hospes geheimzinnig. 'Dat laat ik graag in het midden.'

Jurylid Luuk Ros (hoofdredacteur MarketingTribune) vertelde me dat een van de redenen dat Van Den Berg en Cijs hadden gewonnen, was omdat Trade Marketing een onderwerp is waar nog niets over was geschreven. 'Bovendien, het is een goed en gedegen verhaal. En praktijkgericht. Ik heb ook genoten van De Groeimotor, een boek dat je zo meeneemt op vakantie. En Guerrilla Marketing leest als een tijdschrift. Drie goede titels.' Ros bekende wel dat hij het jammer vond dat Trade Marketing een Engelstalig boek was. 'Ik had het graag in het Nederlands gezien.'

Herwin van den Berg, eerder dit jaar ook al tot Marketeer of the Year verkozen zei: 'Het is een goed jaar.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in