Trade Marketing van Ron Cijs en Herwin van den Berg winnaar PIM-literatuurprijs


De winnaar van de PIM Marketingliteratuurprijs is Trade Marketing Dimension van Herwin van den Berg en Ron Cijs.
Vanavond hielden de genomineerden hun verhaal in een collegezaal aan de VU in Amsterdam.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHerwin van den Berg en Ron Cijs beten de spits af met een goede, heldere samenvatting van hun boek.
Cor Hospes was de tweede spreker. Hij hield het kort en richtte zich op de essentie van zijn boek Guerrilla Marketing. Iets wat de laatste twee sprekers, Rogier en Roland van Kralingen, niet deden. In een lang collegeachtige verhaal namen ze het publiek door hun hele boek, De Groeimotor. Hun verhaal zat goed in elkaar, maar was voor deze uitreiking toch te lang.
PIM-voorzitter Hans Molenaar zei voor hij de winnaar bekendmaakte, dat het hem een beetje zorgen baart dat er minder Nederlandse marketingboeken verschijnen. Vorig jaar bestond de voorselectielijst uit 30 titels, nu waren dat er 20. Ook viel het hem op dat er weinig wetenschappelijke boeken bijzaten. 'Heren van de VU en andere wetenschappers, doe uw best', aldus Molenaar. Een andere constatering van Molenaar was dat in tegenstelling tot vorig jaar, de boekentitels meer no-nonsense waren dan het jaar ervoor.
Na afloop vroeg ik Cor Hospes of hij teleurgesteld was dat hij niet had gewonnen. 'Welnee. Het zou toch ook wat geweest zijn, een journalist die een marketingliteratuurprijs wint.' Op de vraag of zijn opstandigheid waar Anton-Jan Thijssen eerder op MolBlog over blogde een staaltje buzzmarketing was, lachte Hospes geheimzinnig. 'Dat laat ik graag in het midden.'
Jurylid Luuk Ros (hoofdredacteur MarketingTribune) vertelde me dat een van de redenen dat Van Den Berg en Cijs hadden gewonnen, was omdat Trade Marketing een onderwerp is waar nog niets over was geschreven. 'Bovendien, het is een goed en gedegen verhaal. En praktijkgericht. Ik heb ook genoten van De Groeimotor, een boek dat je zo meeneemt op vakantie. En Guerrilla Marketing leest als een tijdschrift. Drie goede titels.' Ros bekende wel dat hij het jammer vond dat Trade Marketing een Engelstalig boek was. 'Ik had het graag in het Nederlands gezien.'
Herwin van den Berg, eerder dit jaar ook al tot Marketeer of the Year verkozen zei: 'Het is een goed jaar.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid