Overslaan en naar de inhoud gaan

Bank helpt klant echt niet bij overstappen

Eén op de zes consumenten die de afgelopen drie jaar gewisseld zijn van bank, ondervindt daarbij obstakels, zoals een weinig behulpzame…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldde de Consumentenbond afgelopen week op basis van een eigen onderzoek. Obstakels zijn een weinig behulpzame oude bank, het overal zelf achteraan moeten en banken die te weinig of onjuiste informatie geven over de gevolgen van overstappen voor gebruik van pinpas, creditcard of stortingen op rekening.

related partner content for mobile comes here

Een groot voordeel is het volgens consumenten dat banken er met de Overstapservice voor zorgen dat automatische incasso’s naar de nieuwe rekening worden omgeboekt.

De bond ondervroeg bijna 14.000 mensen, van wie 14,4 procent de afgelopen drie jaar van bank wisselde. Ruim een derde van de overstappers maakte gebruik van de Overstapservice.

Nieuwe ABN Amro-klanten zijn het meest tevreden over de service met een cijfer van gemiddeld 7,6. Nieuwe klanten van de Postbank zijn het minst tevreden (6,7). De Overstapservice wordt momenteel formeel geëvalueerd door het ministerie van Financiën en maatschappelijke belangenorganisaties, waaronder naast de Consumentenbond ook de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) en MKB Nederland. De NVB riep de Overstapservice in 2004 in het leven. De resultaten van de evaluatie worden over ongeveer twee weken verwacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in