'Citymarketing Amsterdam politiek instrument'


Dat blijkt uit het promotieonderzoek dat Angelique Lombarts deed aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Zij beschrijft hoe de samenwerking de afgelopen acht jaar tot stand komt en zich heeft ontwikkeld. Lombarts: 'Een langetermijnbeleidsproces als citymarketing moet geen politiek instrument zijn. Directe bemoeienis van de politiek moet daarom zoveel mogelijk worden beperkt zodat niet elk nieuw college het citymarketingproces kan omgooien.'
Beleidsbepaling en -uitvoering krijgt in steeds grotere mate te maken met inmenging van derden: het bedrijfsleven, het sociale middenveld en soms ook de lokale bevolking. Citymarketing is zo’n beleidsveld waar zich dit voordoet, beschrijft Lombarts. 'Citymarketing is een complex proces dat pas recentelijk is opgekomen en dat zowel in de praktijk als in de (academische) literatuur nog een onontgonnen terrein is.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLombarts promoveert 26 mei aan de VU.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid