Overslaan en naar de inhoud gaan

'Marketingsoftware mist belangrijke onderdelen'

Zes van de 10 marketeers doen in meer of mindere mate aan interactieve marketing. Zo blijkt uit onderzoek van Unica.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het jaarlijkse onderzoek ‘The State of Marketing 2011’ blijkt dat 10 procent van de marketeers interactieve marketing toepast in alle kanalen, 50 procent doet dit in enkele kanalen.

related partner content for mobile comes here

Van de 40 procent marketeers die niets aan interactieve marketing doet, is 23 procent van plan de komende 12 maanden te starten, 6 procent doet er nog iets langer over, 11 procent heeft geen interactieve aspiraties.

De drie grootste drempels voor het succesvol implementeren van interactieve marketing in de organisatie zijn:

- Stroeve organisatiestructuur, corporate cultuur en/of intern beleid (55 procent)
- De IT-infrastructuur werkt tegen: verschillende systemen en databases (50 procent)
- Gebrek aan interne vaardigheden, geen budget en lastig samenwerken met IT-afdeling (33 procent)

Techniek gevraagd
Op de vraag ‘wat staat het hoogst op je lijst’ blijken marketeers het meeste te kijken naar social media monitoring tools (26 procent) en technologie om interactie met consumenten te optimaliseren, cross-channel interactiemanagement, optimaliseren van contact en web targeting.

Qua technieken zijn marketeers inmiddels het meeste gewend aan web analytics en e-mail, gevolgd door webcontentmanagement, campagnemanagement en e-commerce. Voor elk van deze technologieën geldt dat meer dan 50 procent van de marketeers ze gebruikt. Maar niet iedereen gebruikt ze even optimaal.

87 procent van de marketeers is het eens met de stelling ‘Marketingsoftware telt teveel silo’s en mist belangrijke onderdelen’. Marketeers zouden het liefste een begrijpelijke en geïntegreerde applicatie-softwaresuite willen hebben om effectiever te kunnen werken.

Unica ondervroeg voor dit onderzoek 279 online en direct marketingprofessionals uit Noord-Amerika (VS en Canada) en acht Europese landen met een grote technologische voorsprong.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in