Overslaan en naar de inhoud gaan

Chaos door filmopname met nepeuro’s

De opname van een reclamespot voor Polis Direct door reclamebureau Data Gold heeft zaterdagmiddag tot flinke onrust geleid in Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de opnames (op de Amsterdamse Oude Haagseweg) strooiden de filmmakers duizenden nepeurobiljetten op straat. Omstanders en passerende automobilisten propten hun zakken vol biljetten en gingen ermee vandoor. De politie rukte uit om het geld af te pakken en ervoor te zorgen dat niet nog meer biljetten meegenomen werden. Volgens een woordvoerder stopten automobilisten zelfs midden op de weg om het geld op te rapen.

related partner content for mobile comes here

Het is de politie niet gelukt al het geld in beslag te nemen. Volgens de politie bestaat het risico dat mensen ermee proberen te betalen. De namaakbiljetten van 5, 10, 20, 50 en 100 euro zien er bijna hetzelfde uit als de echte maar zijn van een veel slechtere kwaliteit. De kleuren verschillen en de echtheidskenmerken zoals het hologram of de zilvergrijze streep ontbreken. Elk biljet heeft het volgende serienummer: 0123456789-00. De politie waarschuwt mensen extra voorzichtig te zijn met het aannemen van eurobiljetten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in