Overslaan en naar de inhoud gaan

Geluid tv-reclame wellicht omlaag

Reclamemakers hebben de handen ineen geslagen om een oplossing te vinden voor de grootste ergernis van tv-kijkers: het hoge…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het terugdraaien van de volumeknop behoort daar ook toe, zo gaf Ster-directeur J. Minnaar vrijdag aan, zo meldt het ANP. Adverteerders en de reclamebedrijven van de grote zenders (Ster, IP en het bedrijf van SBS) willen in januari de knoop doorhakken.

related partner content for mobile comes here

De tv-spots klinken harder dan de omliggende programma's, maar zijn dat feitelijk niet. Reclame wordt gecompresseerd uitgezonden, wat inhoudt dat alle klanken en tonen tot het maximale niveau worden opgeschroefd. Daardoor willen de adverteerders zoveel mogelijk

aandacht krijgen.

Uit een KRO-onderzoek bleek onlangs dat kijkers zich er juist aan ergeren. Het staat op de eerste plaats in de ergernis-toptien.

Adverteerders zijn daar zo van geschrokken dat ze de werkgroep in het leven hebben geroepen. Het terugdraaien van de volumeknop heeft wel als nadeel dat zachtere spots minder duidelijk overkomen. De groep onderzoekt daarom ook andere technische opties.

Een woordvoerster van de KRO reageert tevreden op de inspanningen van de reclamemakers. 'Ze konden natuurlijk ook niet

anders', zo schetste ze vrijdag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in