Overslaan en naar de inhoud gaan

CEO wordt SHEO

FHV/BBDO en IDTV ontwikkelden gezamenlijk onder de vlag van TopBrainstorm een beeldvormingscampagne, die een einde moet maken aan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘taaie en ingesleten vooroordelen’ op het gebied van werkende vrouwen vergen volgens de initiatiefnemers meer dan een standaard campagne. Mary Hoogerbrugge, strategisch directeur FHV/BBDO: “We hebben gezocht naar een aanpak waarbij we zowel confronteren en impact creëren, als genuanceerd aandacht besteden aan de problemen die vrouwen nu ervaren. Dankzij de goede samenwerking met IDTV hebben we hierin een vernieuwende combinatie kunnen vinden.”
De campagne bestaat uit een combinatie van guerilla-acties, traditionele advertenties en commercials en een drama-serie over vrouwen aan de top. De guerilla-acties moeten de aftrap worden, waarbij door het hele land een plek wordt geclaimd voor de SHEO naast de CEO. Zo worden bijvoorbeeld ’s nachts bordjes geplaatst bij ‘echte mannenbedrijven’ met ‘Gereserveerd SHEO’. Ook wordt in samenwerking met een luchthaven de eerste SHEO Business Class Lounge geopend. Daarna volgen traditionele campagnemiddelen als advertenties en televisiecommercials, die inhaken op de guerilla-acties.
In de tweede fase staat de dramaserie centraal over drie vrouwen die in dezelfde situatie zitten als de doelgroep. De serie gaat over wat bedrijven kunnen doen om vrouwelijk talent te stimuleren en behouden. En over wat vrouwen kunnen doen om een toppositie te bekleden. De drie hoofdrolspelers komen tot leven op het web. Ze zijn actief op diverse social network sites als Linked In, Hyves, Xing en Facebook. Via al deze kanalen kan het bedrijf in contact komen met de vrouwen. Achter de schermen staat een redactie klaar om uit naam van de vrouwen te reageren.

related partner content for mobile comes here

De ontwikkeling van de campagnestrategie maakt deel uit van het Charter , dat op 28 mei is gelanceerd door TopBrainstorm. Wanneer de campagne gelanceerd wordt, is nog niet bekend. Voor de realisatie is TopBrainstorm nog op zoek naar bedrijven en organisaties die bereid zijn de campagne te sponsoren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in