CEO wordt SHEO


De ‘taaie en ingesleten vooroordelen’ op het gebied van werkende vrouwen vergen volgens de initiatiefnemers meer dan een standaard campagne. Mary Hoogerbrugge, strategisch directeur FHV/BBDO: “We hebben gezocht naar een aanpak waarbij we zowel confronteren en impact creëren, als genuanceerd aandacht besteden aan de problemen die vrouwen nu ervaren. Dankzij de goede samenwerking met IDTV hebben we hierin een vernieuwende combinatie kunnen vinden.”
De campagne bestaat uit een combinatie van guerilla-acties, traditionele advertenties en commercials en een drama-serie over vrouwen aan de top. De guerilla-acties moeten de aftrap worden, waarbij door het hele land een plek wordt geclaimd voor de SHEO naast de CEO. Zo worden bijvoorbeeld ’s nachts bordjes geplaatst bij ‘echte mannenbedrijven’ met ‘Gereserveerd SHEO’. Ook wordt in samenwerking met een luchthaven de eerste SHEO Business Class Lounge geopend. Daarna volgen traditionele campagnemiddelen als advertenties en televisiecommercials, die inhaken op de guerilla-acties.
In de tweede fase staat de dramaserie centraal over drie vrouwen die in dezelfde situatie zitten als de doelgroep. De serie gaat over wat bedrijven kunnen doen om vrouwelijk talent te stimuleren en behouden. En over wat vrouwen kunnen doen om een toppositie te bekleden. De drie hoofdrolspelers komen tot leven op het web. Ze zijn actief op diverse social network sites als Linked In, Hyves, Xing en Facebook. Via al deze kanalen kan het bedrijf in contact komen met de vrouwen. Achter de schermen staat een redactie klaar om uit naam van de vrouwen te reageren.
De ontwikkeling van de campagnestrategie maakt deel uit van het Charter Talent naar Top, dat op 28 mei is gelanceerd door TopBrainstorm. Wanneer de campagne gelanceerd wordt, is nog niet bekend. Voor de realisatie is TopBrainstorm nog op zoek naar bedrijven en organisaties die bereid zijn de campagne te sponsoren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid