Overslaan en naar de inhoud gaan

Categorie ‘scam-ads’ bij LIAA-festival

De London International Advertising Awards 2002-festival gaat een nieuwe categorie instellen voor ‘scam-ads’, reclameuitingen die niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De juryvoorzitter van het LIAA wat betreft de categorieën tv-cinema, radio en print, Paul Lavoie, en Barbara Levy, president van het festival, hebben de nieuwe categorie de naam gegeven van Lavoie’s Playground. In het filmfestival van Cannes zijn er geregeld rellen over scam-ads. Juryleden pogen soms wanhopig te achterhalen of er is gefraudeerd, want het inzenden van scam-ads is verboden. De gedachte is dat het veel te makkelijk is om dit soort reclame te maken dan reclame voor echte merken die hun eisen stellen. Een officieel ingezonden campagne moet ook te zien zijn geweest op televisie of in een printmedium en dat is bij scam-ads zelden het geval.
Volgens het LIAA doet de winnaar van de categorie niet mee in de competitie om de Grand Prix. Lavoie: ‘Creatieven moeten toch een outlet hebben voor hun ideeën, en dat bieden we zo. Juist door dit soort experimenten ontstaan de interessantse dingen op reclamegebied.’

related partner content for mobile comes here

Informatie: Kate Wake-Walker in Londen, tel: 0207 961 4054, fax: 0207 961 4040.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in