Categorie ‘scam-ads’ bij LIAA-festival


De juryvoorzitter van het LIAA wat betreft de categorieën tv-cinema, radio en print, Paul Lavoie, en Barbara Levy, president van het festival, hebben de nieuwe categorie de naam gegeven van Lavoie’s Playground. In het filmfestival van Cannes zijn er geregeld rellen over scam-ads. Juryleden pogen soms wanhopig te achterhalen of er is gefraudeerd, want het inzenden van scam-ads is verboden. De gedachte is dat het veel te makkelijk is om dit soort reclame te maken dan reclame voor echte merken die hun eisen stellen. Een officieel ingezonden campagne moet ook te zien zijn geweest op televisie of in een printmedium en dat is bij scam-ads zelden het geval.
Volgens het LIAA doet de winnaar van de categorie niet mee in de competitie om de Grand Prix. Lavoie: ‘Creatieven moeten toch een outlet hebben voor hun ideeën, en dat bieden we zo. Juist door dit soort experimenten ontstaan de interessantse dingen op reclamegebied.’
Informatie: Kate Wake-Walker in Londen, tel: 0207 961 4054, fax: 0207 961 4040.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid