C1000 in super-supermarkten


Het gaat om supermarkten met een vloeroppervlak van 2500 tot 5000 vierkante meter. Dat is drie tot vijf keer zoveel als een gemiddelde supermarkt. Het accent ligt op de verkoop van voedingsmiddelen. In de grote C1000 komen een drogisterij, een cosmetica-afdeling, een postkantoortje, een stomerij, een kroeg en een balie voor bijvoorbeeld verzekeringen. Buiten de winkel komt plaats voor andere detailhandel. ‘Dan moet je denken aan een grote elektronicazaak of kledingwinkel', meldt een woordvoerder. Schuitema wil jaarlijks één tot twee van dergelijke winkels openen. ‘Het probleem is vooral het vinden van goede vestigingsplaatsen', zegt de woordvoerder. ‘Natuurlijk wachten we eerst af of het concept aanslaat.' Het plan van Schuitema staat niet op zichzelf. Enkele maanden geleden opende moeder Ahold een grote supermarkt in Arnhem onder de naam AH XL (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid