Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen VS sterk gestegen

Het vertrouwen van de Amerikaanse consument in de economie is weer op het niveau van voor de terreuraanslagen van 11 september.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vertrouwensindex steeg in maart onverwacht sterk van 95,0 tot 110,2, het hoogste peil sinds vorig jaar augustus, meldt het ANP. Amerikanen zijn vooral positiever over hun kansen op de arbeidsmarkt en over de vooruitzichten van het bedrijfsleven. Dat is dinsdag bekendgemaakt door de Conference Board, een onderzoeksinstelling van het bedrijfsleven. Analisten hadden voor maart in doorsnee een cijfer verwacht van 98,2.

related partner content for mobile comes here

De toename voor het consumentenvertrouwen is een nieuw signaal dat de economie in de VS opkrabbelt. De psyche van de Amerikaanse consument is vooral belangrijk omdat consumentenbestedingen tweederde van het bruto binnenlands product uitmaken. Veelal leidt een stijgend vertrouwen ook tot hogere bestedingen.

Beleggers op Wall Street reageerden opgetogen. Meteen na de publicatie van de vertrouwensindex schoten de aandelenkoersen omhoog. De Dow-Jonesindex en de Nasdaq-index schommelden na bijna twee uur handel rond een plus van 1 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in