Carat: 6 procent meer reclamegeld in 2007


Berichtten we een week terug over verwachtingen van Groupe M en ZenithOptimedia voor de reclamebestedingen voor 2007, nu heeft ook Carat in de glazen bol gekeken. Ook die stelt slechts groei vast voor 2007, al blijft Europa wat achter.
Carat verwacht een mondiale bestedingsgroei in 2007 met 5,8 procent. Dat was eerder nog 5,5 procent. Maar ook over 2006 is het beter gegaan dan was verwacht: 6 procent in plaats van 5,7 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVooral Azië gaat het goed doen met een groei van 7,4 procent, nog meer dan de eerder verwachte 6,8 procent toename in 2007. De Aegis-dochter verwacht bijna 50 procent groei van de reclame op internet en mobiel in Japan.
Maar voor Europa verlaagt Carat haar verwachting voor 2007 iets, van 4,2 naar 4,1 procent groei van reclamebestedingen, en voor 2006 is de toename dan uitgekomen op 4,4 procent. Dat zijn toch behoorlijke groeicijfers, ook al loopt Azië wat harder.
Dat 2006 niet op de verwachte 4,5 procent groei is uitgekomen komt vooral door aanwending van de lopende budgetten om reclame tijdens het WK voetbal mee te financieren. Carat hield eerder rekening met meer extra bestedingen, vooral in Engeland en Duitsland.
Internet is de grootste groeier in 2007 volgens Carat, met 25 procent. In de VS wordt het net groter dan de dagbladsector qua reclame. Internet is niet langer aanvullend, maar essentieel voor reclame geworden. Zo ontdekte Carat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid