Overslaan en naar de inhoud gaan

Carat: 6 procent meer reclamegeld in 2007

Berichtten we een week terug over verwachtingen van Groupe M en ZenithOptimedia voor de reclamebestedingen voor 2007, nu heeft ook Carat in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Berichtten we een week terug over van Groupe M en ZenithOptimedia voor de reclamebestedingen voor 2007, nu heeft ook in de glazen bol gekeken. Ook die stelt slechts groei vast voor 2007, al blijft Europa wat achter.

related partner content for mobile comes here

een mondiale bestedingsgroei in 2007 met 5,8 procent. Dat was eerder nog 5,5 procent. Maar ook over 2006 is het beter gegaan dan was verwacht: 6 procent in plaats van 5,7 procent.

Vooral Azië gaat het goed doen met een groei van 7,4 procent, nog meer dan de eerder verwachte 6,8 procent toename in 2007. De Aegis-dochter verwacht bijna 50 procent groei van de reclame op internet en mobiel in Japan.

Maar voor Europa verlaagt Carat haar verwachting voor 2007 iets, van 4,2 naar 4,1 procent groei van reclamebestedingen, en voor 2006 is de toename dan uitgekomen op 4,4 procent. Dat zijn toch behoorlijke groeicijfers, ook al loopt Azië wat harder.

Dat 2006 niet op de verwachte 4,5 procent groei is uitgekomen komt vooral door aanwending van de lopende budgetten om reclame tijdens het WK voetbal mee te financieren. Carat hield eerder rekening met meer extra bestedingen, vooral in Engeland en Duitsland.

Internet is de grootste groeier in 2007 volgens Carat, met 25 procent. In de VS wordt het net groter dan de dagbladsector qua reclame. Internet is niet langer aanvullend, maar essentieel voor reclame geworden. Zo ontdekte Carat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in