Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe worden marketeers succesvolle veranderaars...

Wat maakt marketeers succesvol?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ze blijken anders tegen de wereld, tegen andere mensen en tegen zichzelf, aan te kijken.

related partner content for mobile comes here

Anders dan marketeers die niet zo goed zijn in het sturen van zichzelf en van anderen.

Een paar opvallende verschillen op een rij, die op 13 december door verder uitgediept worden op .

Succesvolle veranderaars...

1. ... hebben een realistische 'Theory of Mind'...

Ze weten dat gedrag voor slechts een klein deel bewust tot stand komt, op basis van intenties, en voor het leeuwendeel onbewust en automatisch, op basis van directe prikkels in de context waarin we handelen.

De vuistregel in de cognitieve neurowetenschappen is maximaal 5 procent bewust, gepland gedrag en minimaal 95 procent onbewust, automatisch gedrag. Wie dus alleen op wilskracht vertrouwt, komt bedrogen uit.

2. ... geloven dat verandering mogelijk is en handelen daarnaar...

Onderzoekers als Carol Dweck en Martin Seligman hebben overtuigend aangetoond dat je 'mindset' essentieel is. Wie pessimistisch is en er stellig van overtuigd is dat talenten en mogelijkheden vastliggen en daarnaar handelt, krijgt gelijk.
Wie optimistisch is en gelooft dat groei mogelijk is en daarnaar handelt, echter ook.

3. ...beseffen dat angst voor verlies mensen volledig kan verlammen...

Angst voor 'verlies' heeft volgens psychologen Amos Tversky en Daniël Kahneman een invloed op ons gedrag die minimaal twee à drie keer zo krachtig is als de hoop op een vergelijkbare 'winst'.
Dat geldt voor winst en verlies in materiële zin, maar ook voor winst en verlies op het gebied van zekerheid, aanzien, vrijheid en zelfbeeld. Mensen hebben geen hekel aan verandering, maar wél aan verlies.

Tiggelaar richt zich dus dit keer op het concreet verbeteren van de prestaties van marketeers.

Er zijn nog maar een paar plaatsen beschikbaar.....meld je snel aan op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in