Overslaan en naar de inhoud gaan

Britten zetten de toon in internetreclame

Met volgens Group M 14 procent van de reclamebestedingen voor internet loopt Groot-Brittannië voor in de wereld. In 2006 al passeert…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met volgens Group M 14 procent van de reclamebestedingen voor internet loopt Groot-Brittannië voor in de wereld. In 2006 al met reclame-inkomsten. En gezien het hoge percentage breedband doet Nederland het slecht met internetreclame.

related partner content for mobile comes here

Maar ook de Verenigde Staten stellen met verbazing vast dat de Britten leidend zijn in de overgang van bestedingen van traditionele naar nieuwe media. .

Nog in 2002 bleef Groot-Brittannië achter met 1,4 procent tegen de VS 2,5 procent, maar de VS blijven dit jaar rond de 6 procent voor internet. Volgens Yahoo-baas Terry Semel lopen de Britten zeker twee jaar vóór.

Een reden voor de Amerikaanse achterstand wordt gezocht in de gebrekkige nationale mediamarkt in de VS: veel kranten en tv-stations zijn lokaal of regionaal en de nationale marketingmarkt is dus ook beperkt.

Maar de belangrijkste oorzaak is gelegen in conservatisme van Amerikaanse marketeers. Die blijven veilig bij de tv, je weet wat je hebt. Van de top-50 adverteerders in de VS ging gemiddeld slechts 4 procent van hun budgetten naar internet (exclusief Google).Ze zijn, zeg maar, nog meer aan tv verslaafd dan hun kijkers.

In Engeland lopen financiële instellingen voorop met reclame op het web, met budgetten waarvan 30 tot 40 procent neer het web gaat. En zoekreclame doet het goed, met 56 procent van het totaal, tegen een kleine 43 procent in de VS.

En in Nederland? We zoeken het op?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in