Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne vd dag: The Biscuit Boy van Cravendale

Melkmerk haalt koekjongetje in huis na kattensucces in de vorige campagne.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cravendale verruilde voor hun nieuwe campagne de populaire katten met duimen voor het vriendelijke koekejongetje Barry The Biscuit Boy. Wieden + Kennedy London creëerde samen met Blink Ink regisseurs Andrew Thomas Huang en Joseph Mann de wereld van Barry en gebruikte poppenspel, stop motion animatie en computer graphics door elkaar.

related partner content for mobile comes here

Cravendale slaat een heel andere weg in met The Biscuit Boy, na het enorme success van de Cats With Thumbs spot in 2011. Waarschijnlijk nam de zuivelmaker afscheid van katten om zich te onderscheiden van de talloze merken die tegenwoordig de kat voor hun campagnekar spannen.

Dat dit filmpje het viraal ook goed doet viel het Britse Ebuzzing meteen al op. In hun staat het op de 14e plaats.

In de commercial, die overigens veel weg heeft van een ouderwetse fabel, gaat Barry op avontuur en beleeft spannende momenten in een sprookjeslandschap met een kolkende melkrivier. Gelukkig kunnen koekjesjongens redelijk gemakkelijk opgelapt worden door hun koekjesouders als ze, letterlijk, hun hoofd verliezen.

Credits:

Bureau: Wieden + Kennedy London

Creatie: Max Batten, Ben Shaffery

Producer: Lou Hake

Productiemaatschappij: Blink Ink

Regie: Andrew Thomas Huang, Joseph Mann

Poppenspel: Jonny Sabbagh, Will Harper

Executive producer: James Stevenson Bretton

Producer: Benjamin Lole

DOP: Matt Day

The making of Barry The Biscuit Boy:

;s Barry the Biscuit Boy

Cravendale - Cats with Thumbs:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

 

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in