Overslaan en naar de inhoud gaan

Cabaret versus loterij

Wat deden de publieken en commerciëlen op oudejaarsavond? Een rondje langs de kijkcijfers leert dat cabaret het goed deed, maar lang niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat deden de publieken en commerciëlen op oudejaarsavond? Een rondje langs de leert dat cabaret het goed deed, maar lang niet overal.

related partner content for mobile comes here

Zo legden Veldhuis en KemPer het op Net5 met een schamele 80.000 kijkers af tegen Youp bij de Vara, die er 2,4 miljoen meer telde. RTL 4 scoorde daarnaast met de Oudejaarsloterij.

Koefnoen trok iets meer dan een miljoen kijkers. Talpa had 430.000 kijkers met bloopers, maar telde heel slim een avond ervoor nog 1,2 miljoen kijkers voor het programma Topkijkers, met Jack Spijkerman. Er is dus zeker hoop voor zijn nieuwe programma Koppensnellers, dat start vanaf 14 januari.

Ook op 1 januari trok Paul de Leeuw met zijn jaaroverzicht op NL3 nog 1,6 miljoen kijkers.

Veel kijkers stemden tenslotte af op een avondje RTL 4. De zender had de avond gewijd aan de finale van Idols en de Oudejaarsloterij. Idols trok 1,6 miljoen kijkers, de finale trok echter 600.000 mensen meer doordat deze tussen de uitslagen van de Oudejaarsloterij (2,2 miljoen kijkers) was gevoegd.

Verliezers:
Op Nederland 1 kon de programmering niet opboksen tegen het journaal van 8 uur en de klok om 23.55.

SBS6 probeerde het ook met cabaret, maar bleef steken op een half miljoen.

RTL 5 deed niet mee met gemiddeld 200.000 kijkers, RTL 7 al ook niet (Friends for Warchild 188.000 kij-kers). 160.000 mensen keken naar Robbie Williams op Veronica. Net5 bleef steken onder de 100.000.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in