Overslaan en naar de inhoud gaan

BMW wil inspireren met moodfilm

De in Nederland gemaakte film krijgt straks ook een internationale variant.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BMW is trots op de moodvideo die uit de PR-koker komt van BMW Nederland. Het is een voorbeeld van &;disruptive storytelling&;, zegt BMW: &;De video gaat over toekomstige mobiliteit vanuit het perspectief van de BMW i3. De gebruikte techniek en de manier van communiceren is uniek in Nederland en we betreden hiermee nieuwe paden, net al de BMW i3 dat doet.&;

related partner content for mobile comes here

De &;moodfilm&; (concept: Telegraaf Video Media, regie Alain Friedrichs), is opgenomen in Amsterdam en moet de kijker inspireren. De video van ongeveer een minuut is exclusief te zien op de vernieuwde BMW i3 website en via Youtube. BMW mikt met het model op trendsetters, early adopters en mensen die duurzaamheid, innovatie en gadgets belangrijk vinden. De BMW i3 is voor BMW niet alleen een nieuw model, maar een nieuw submerk dat toekomstige mobiliteit definieert en een –voor BMW- nieuwe doelgroep aanspreekt.

Adformatie sprak met Mirco Rácz, product communications manager BMW over de campagne.

Waarom is de BMW i3 in Amsterdam aan de wereldpers geïntroduceerd?
We hebben voor Amsterdam gekozen omdat de BMW i3 de urban auto bij uitstek is. Nederland heeft een goede infrastructuur en neemt de voortrekkersrol in als het gaat om elektrische mobiliteit. Nederland is een dichtbevolkt land. Zo’n 7 miljoen mensen bewegen zich met de auto in een straal van 50 kilometer naar het werk en dergelijke. Nederland heeft een goede infrastructuur zowel voor verkeer als voor het opladen van de accu van elektrische auto&;s. Er zijn nu al zo’n 5000 publieke laadpalen en dat aantal gaat in rap tempo omhoog.

Is dat ook de reden dat de video in Amsterdam is opgenomen?
&;Het idee komt uit de PR-koker van BMW Nederland. Amsterdam is een bekende "urban" omgeving.&;

Wat is het doel van de video?
&;BMW Group Nederland wil met deze video online communities bereiken en mikt vooral op trendsetters, early adopters en mensen die duurzaamheid, innovatie en gadgets belangrijk vinden. In Nederland ondersteunt de video de marketingcampagne en is gebruikt voor de herlancering van de vernieuwde .&;

Goed voorbeeld doet goed volgen?
&;Er komt inderdaad een internationale variant van deze video die gedeeld wordt op de internationale sociale media kanalen van BMW.&;

Hoe wordt er bereik verwezenlijkt?
&;Om voor BMW nieuwe doelgroepen te benaderen, wordt de video via diverse online platformen ondersteund, onder andere Dumpert, autovisie.nl, maar ook via het Adfactor en Vice Media netwerk.&;

Credits
Klant: BMW
Contactpersonen: Diederik Reitsma & Mirco Racz
Campagne: BMW i3
Concept: Telegraaf Video Media
Creative: Tim Vloothuis
Producent: Rowan Moore
Regie: Alain Friedrichs
Account: Diederik Parlevliet

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in