‘Besluitvorming bij citymarketing vaak stroperig’
Het onderzoek van de Erasmus Universiteit onder Nederlandse citymarketeers wordt op 23 november a.s. gepresenteerd in Almere.
Citymarketing vereist veel overleg binnen gemeenten. Bijna 50 % van de respondenten heeft met drie of meer andere gemeentelijke partijen te maken bij het ontwikkelen en implementeren van citymarketing. In sommige gevallen zijn er zelfs meer dan tien verschillende gemeentelijke partijen betrokken.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVolgens de onderzoekers blijkt het dat citymarketing heel behoorlijk wordt ingebed in de gemeentelijke organisatie met twee doelen. Ten eerste om ervoor te zorgen dat de stad zoveel mogelijk één boodschap naar buiten brengt. Ten tweede om te bewerkstelligen dat de marketing van de stad ook aansluit bij de rest van het beleid. Citymarketing is volgens de onderzoekers zeker geen one-manshow. De keerzijde is dat citymarketing over veel ambtelijke schijven moet lopen waardoor besluitvorming stroperig kan worden.
De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft met hulp van het Netwerk Citymarketing Nederland, de Vereniging Nederlandse Gemeenten en VVV Nederland ruim 300 citymarketeers, beleidsmakers en VVV directeuren bevraagd over lokale citymarketing thema's.
Meer info: www.vvv.nl/citymarketingmonitor
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid