Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Besluitvorming bij citymarketing vaak stroperig’

Citymarketing vereist veel overleg binnen gemeenten, waarbij stroperigheid dreigt. Dat blijkt uit de eerste resultaten van de Nationale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek van de Erasmus Universiteit onder Nederlandse citymarketeers wordt op 23 november a.s. gepresenteerd in Almere.

related partner content for mobile comes here

Citymarketing vereist veel overleg binnen gemeenten. Bijna 50 % van de respondenten heeft met drie of meer andere gemeentelijke partijen te maken bij het ontwikkelen en implementeren van citymarketing. In sommige gevallen zijn er zelfs meer dan tien verschillende gemeentelijke partijen betrokken.

Volgens de onderzoekers blijkt het dat citymarketing heel behoorlijk wordt ingebed in de gemeentelijke organisatie met twee doelen. Ten eerste om ervoor te zorgen dat de stad zoveel mogelijk één boodschap naar buiten brengt. Ten tweede om te bewerkstelligen dat de marketing van de stad ook aansluit bij de rest van het beleid. Citymarketing is volgens de onderzoekers zeker geen one-manshow. De keerzijde is dat citymarketing over veel ambtelijke schijven moet lopen waardoor besluitvorming stroperig kan worden.

De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft met hulp van het Netwerk Citymarketing Nederland, de Vereniging Nederlandse Gemeenten en VVV Nederland ruim 300 citymarketeers, beleidsmakers en VVV directeuren bevraagd over lokale citymarketing thema's.

Meer info:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in