Overslaan en naar de inhoud gaan

'Bedrijven die hun tv-commercials simpelweg doorplaatsen op Facebook of YouTube zijn inefficiënt bezig'

Jelle Kolleman (Made.for.Digital( over de mogelijkheden die online video retailers en e-commerce bedrijven biedt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Jelle Kolleman is mede-oprichter en creatief directeur van Made.for.Digital, een productiebedrijf dat film en content produceert voor alle digitale platforms. Kolleman is een van de sprekers tijdens het , dinsdag in Hilversum. 'Er is een enorme kloof ontstaan tussen wat reclame en film makers willen maken, wat ze gewend zijn om te maken en wat we online aan video nodig hebben. Ik zal tijdens het café het probleem schetsen en laat een aantal goede en foute voorbeelden zien van adverteren met video op Facebook en YouTube.'

related partner content for mobile comes here

Kolleman vindt het belangrijk om te zien hoe adverteerders hun rol proberen te vinden in dit nieuwe speelveld. ' dat Adidas stopt met tv-reclame is natuurlijk wel tekenend,' zegt hij.  

Zelf kijkt Kolleman veel naar online video en hij heeft ook wel eens wat aangeschaft naar aanleiding van zo'n video. 'Vooral Kickstarter projecten die mij op Facebook weten te vinden met snelle pakkende video’s. Facebook bekijk ik op mijn telefoon, en vanaf mijn mobiel is een aankoop ook sneller gedaan dan vanaf m’n desktop, dus dat is nog een argument om juist mobiel te experimenteren met video”.

Weinig merken en bureaus die genoeg aan het experimenteren zijn

Helaas ziet Kolleman ook veel bedrijven die meer kunnen doen met online video. 'Alle bedrijven die hun tv-commercials simpelweg op Facebook of YouTube pre-roll doorplaatsen zijn zeer inefficiënt bezig. Zonde. Er zijn echt nog maar weinig voorbeelden van merken en bureaus die genoeg experimenteren en hiervan leren.'

Als positieve uitzondering noemt hij JWT, 'dat voor de ING-bank goed gebruik maakt van mobile video.'

Een ander bedrijf dat online video slim inzet om hun producten of diensten te verkopen is de Amerikaanse verzekeraar Geico. 'Zij maken geniaal gebruik van de (on)mogelijkheden van YouTube, maar ook in NL is een aantal grote e-tailers die experimenteren met vormen van video, zoals Bol.com, Wehkamp en CoolBlue.'

Het Cross Media Café wordt georganiseerd door iMMovator en Beeld en Geluid. De vakbijeenkomst is gratis te bezoeken, echter wel na inschrijving via de Naast Made.for.Digital zijn er bijdragen van onder andere RTL Nederland, Brandfighters en Tiny Riot.   

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in