BBP neemt marketingtitels over van Lenthe


Het portfolio en de organisatie worden geïntegreerd tot één bedrijf op de locatie in Woerden. Hierdoor komen mediamerken zoals MarketingTribune, Twinkle, Telecommerce, SponsorTribune, MarketingFacts, Vakbeurs TCD, Nationale Marketing Dag, Holland Management Review en VIP/DOC in één hand.
De titels gaan vanaf 1 januari verder onder het label BBP. Lenthe directeur Maarten Timmers Verhoeven wordt algemeen directeur van BBP. Paul Petermeijer, huidig directeur en eigenaar BBP, wordt directeur business development en gaat zich ondermeer richten op internationale expansie. Samen gaan zij leiding geven aan een stevige uitbouw van de genoemde mediamerken en aan de 35 betrokken medewerkers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSLenthe-eigenaar Zhomer Media Business heeft besloten tot verkoop vanwege een strategische heroriëntatie. Paul Snakkers, directeur Zhomer Media Business: 'De marketingmedia van Lenthe renderen, maar blijken in deze tijden "stand alone" een te smalle basis om autonoom door te groeien. Dus de keuze was media er bij te kopen of af te stoten. Maar wat te koop was, wilden we niet kopen en wat we wel wilden kopen was niet te koop, of bleek niet te verkrijgen onder goede condities. We zijn daarom zeer blij dat we tot overeenstemming konden komen met onze nummer 1 voorkeur onder de potentiële kopers.' Zhomer Media Business zet voortaan vooral in op de internationale groei van zijn activiteiten in bètasectoren zoals elektronica en computertechnologie. Lenthe-aandeelhouder Edwin Venema neemt de directiefunctie over van Timmers Verhoeven.
Paul Petermeijer: 'De marketingmedia van Lenthe en BBP werkten al eerder samen als coproducenten in enkele evenementen. Dat beviel prima, want de competenties en de doelgroepen vullen elkaar goed aan. Door de krachtenbundeling ontstaan er echt nieuwe en spannende kansen voor zowel onze klanten als onze medewerkers.'
Marco Derksen, oprichter en grootaandeelhouder van MarketingFacts, is blij met BBP als nieuwe compagnon: 'De marketingtitels van Lenthe samenvoegen met die van BBP is eerlijk gezegd een scenario waar ik wel eens vaker aan heb gedacht. Heel mooi dat ze nu ook echt samenkomen. Er zijn al wat ideeën voor het wederzijds benutten van merken, content en bereik, daar gaan we de komende maanden verder over nadenken.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid