Overslaan en naar de inhoud gaan

BBP neemt marketingtitels over van Lenthe

Lenthe Publishers verkoopt op 31 december zijn marketingtitels, zoals MarketingTribune en MarketingFacts, aan BBP.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het portfolio en de organisatie worden geïntegreerd tot één bedrijf op de locatie in Woerden. Hierdoor komen mediamerken zoals MarketingTribune, Twinkle, Telecommerce, SponsorTribune, MarketingFacts, Vakbeurs TCD, Nationale Marketing Dag, Holland Management Review en VIP/DOC in één hand.

related partner content for mobile comes here

De titels gaan vanaf 1 januari verder onder het label BBP. Lenthe directeur Maarten Timmers Verhoeven wordt algemeen directeur van BBP. Paul Petermeijer, huidig directeur en eigenaar BBP, wordt directeur business development en gaat zich ondermeer richten op internationale expansie. Samen gaan zij leiding geven aan een stevige uitbouw van de genoemde mediamerken en aan de 35 betrokken medewerkers.

Lenthe-eigenaar Zhomer Media Business heeft besloten tot verkoop vanwege een strategische heroriëntatie. Paul Snakkers, directeur Zhomer Media Business: 'De marketingmedia van Lenthe renderen, maar blijken in deze tijden "stand alone" een te smalle basis om autonoom door te groeien. Dus de keuze was media er bij te kopen of af te stoten. Maar wat te koop was, wilden we niet kopen en wat we wel wilden kopen was niet te koop, of bleek niet te verkrijgen onder goede condities. We zijn daarom zeer blij dat we tot overeenstemming konden komen met onze nummer 1 voorkeur onder de potentiële kopers.' Zhomer Media Business zet voortaan vooral in op de internationale groei van zijn activiteiten in bètasectoren zoals elektronica en computertechnologie. Lenthe-aandeelhouder Edwin Venema neemt de directiefunctie over van Timmers Verhoeven.

Paul Petermeijer: 'De marketingmedia van Lenthe en BBP werkten al eerder samen als coproducenten in enkele evenementen. Dat beviel prima, want de competenties en de doelgroepen vullen elkaar goed aan. Door de krachtenbundeling ontstaan er echt nieuwe en spannende kansen voor zowel onze klanten als onze medewerkers.'

Marco Derksen, oprichter en grootaandeelhouder van , is blij met BBP als nieuwe compagnon: 'De marketingtitels van Lenthe samenvoegen met die van BBP is eerlijk gezegd een scenario waar ik wel eens vaker aan heb gedacht. Heel mooi dat ze nu ook echt samenkomen. Er zijn al wat ideeën voor het wederzijds benutten van merken, content en bereik, daar gaan we de komende maanden verder over nadenken.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in